۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۲۸۳۹۶۵
نماینده مردم میاندآب در مجلس:

توافق هسته ای به تصویب مجلس نیازمند است/ عدول از برخی خطوط قرمز در برجام مشهود است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی گفت: همانطور که تیم آمریکایی در حین مذاکره تصویب توافق نامه هسته ای در کنگره را اصل قرار داده اند، باید تصویب توافق از طریق مجلس ایران را نیز بر اساس اصولی که در قانون اساسی ذکر شده است، قید می کردند.
توافق هسته اي

مهدی عیسی زاده، نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با اشاره به موفقیت های به دست آمده در توافق هسته ای، اظهار داشت: پنج قدرت دنیا در سایه ایستادگی ملت ایران، خون شهدا و هدایت های مدبرانه مقام معظم رهبری، که نمی خواستند در ایران حتی یک دیوار برجا بماند و می گفتند ایران را باید شخم زد و بر آن تخم پاشید تا ایرانی باقی نماند، در نهایت مجبور شدند با این ایران قدرتمند پای میز مذاکره بنشینند.

 

وی ادامه داد: توافقی که صورت گرفته دو حالت دارد برخی از قسمت های آن بد و برخی از قسمت ها خوب است، ما باید آن قسمت های بد را در مجلس شورای اسلامی به نفع نظام اسلامی رقم بزنیم.

 

عیسی زاده گفت: مجلس شورای اسلامی بر اساس قوانینی که وجود دارد عمل می کند، بنابراین بر اساس چند اصل و چند بند در قانون اساسی، توافقنامه باید به مجلس فرستاده شود و هر گونه قطعنامه و توافقنامه باید در مجلس شورای اسلامی تصویب شود.

 

وی تاکید بر تصویب توافقنامه در مجلس شورای اسلامی را در حین مذاکره لازم عنوان و اضافه کرد: همانطور که تیم آمریکایی در حین مذاکره تصویب توافق نامه هسته ای در کنگره را اصل قرار داده اند، باید تصویب توافق از طریق مجلس ایران را نیز بر اساس اصولی که در قانون اساسی ذکر شده است، قید می کردند.

 

عدول از برخی از خط قرمزها در متن توافق مشاهده می شود

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مجلس زحمات تیم مذاکره کننده را نادیده نمی گیرد و می داند که این تیم تلاش خود را کرده و بر اساس منویات مقام معظم رهبری حرکت کرده است، ولی از برخی از خط قرمزها عدول کرده اند.

 

وی با توجه به چهره زشت دشمنان اسلام و نیات شیطانی همیشگی آنان دقت در متن توافق و بررسی دقیق آن را لازم دانست تا وقایع تلخ گذشته های دور و نزدیک در مورد مردم مظلوم ایران تکرار نشود و حق و جان این مردم در اثر غفلت ها به خطر نیافتد.

 

عیسی زاده در پایان افزود: مقام معظم رهبری چندی پیش فرمودند: «ما آمریکایی ها و انگلیسی ها را نمی گذاریم به ایران نفوذ کنند»، کودتای 28 مرداد عبرتی برای ایرانی ها، برای ما نمایندگان مجلس است، بنابراین ما اجازه نمی دهیم تا یکبار دیگر کودتای 28 مرداد در ایران تکرار شود./936/ت302/ج

 

ارسال نظرات