۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۸
کد خبر: ۲۸۳۵۹۴
نماینده ولی فقیه در قزوین:

نماز جماعت صبح در دستور کار مساجد قرار بگیرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در قزوین با بیان این‌که ائمه جماعات مساجد نماز جماعت را در مساجد نهادینه کنند،‌ افزود: نماز جماعت صبح باید در دستور کار مساجد باشد و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد برقراری نماز صبح در تمام مساجد استان قزوین باشیم
حجت الاسلام والمسلمين عابديني حجت الاسلام و المسلمين عابديني، نماينده لي فقيه در قزوين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در قزوین، صبح امروز پنجشنبه پنجم شهریور، در همایش ائمه جماعات مساجد استان قزوین در مسجد شیخ الاسلام بر اهمیت ولایت اشاره کرد و گفت: بنابر احادیث متعددی که داریم می توان به اهمیت ولایت در دین اسلام پی برد؛ همانند حدیث امام باقر(ع) که اسلام را بر پنج پایه نماز، زکات، روزه، حج و ولایت استوار می داند و مهم ترین این پایه‌ها را ولایت می‌نامد.

وی در ادامه بیان کرد: ولایت رکن مهم جامعه اسلامی است و ما باید تلاش کنیم تا آن‌ را در بین جامعه گسترش دهیم و پایه‌های ولایی خود را نیز تحکیم کنیم.

امام جمعه قزوین هجرت امام رضا(ع) از مدینه به خراسان را نشان‌دادن اهمیت ولایت از سوی امام رضا(ع) معرفی‌کرد و ابراز داشت: امام رضا(ع) برای اینکه مردم را از اهمیت ولایت باخبر کند به این سفر تن داد و قبول کرد که به ایران بیاید.

نماینده ولی فقیه در قزوین در ادامه بر لزوم برپا داشتن نماز جماعت صبح در مساجد استان قزوین اشاره کرد و تصریح کرد: نماز یکی از مهم ترین عوامل حفظ دین و از اصلی‌ترین ستون های دین است که ما باید بر حفظ آن مبادرت ورزیم و به واسطه آن بتوانیم به سعادت برسیم.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی همچنین از چاپ کتابچه ای با عنوان خاطرات تاثیرگذار درباره بپاداشتن نماز خبر داد و افزود: ائمه جماعات باید در این امر یاری بکنند و اگر خاطره تاثیر گذاری از زنده نگه داشتن نماز دارند آن را منتقل کنند تا اهمیت نماز برای جامعه روشن شود.

امام جمعه قزوین در پایان با بیان این‌که ائمه جماعات مساجد نماز جماعت را در مساجد نهادینه کنند،‌ افزود: نماز جماعت صبح باید در دستور کار مساجد باشد و انشاءالله در آینده نزدیک شاهد برقراری نماز صبح در تمام مساجد استان قزوین باشیم./955/پ202/ب4

ارسال نظرات