۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۲۸۲۷۱۳
رییس شورای تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

ولایت مداری و خدمت صادقانه مهم ترین درس شهیدان رجایی و باهنر به مسؤولان است

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: ولایت مداری محض و خدمت صادقانه بزرگ ترین درس شهیدان رجایی و باهنر به مسؤولان و دولت مردان است.
حجت الاسلام سالاري- ستاد بزرگداشت هشتم شهريور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام محمدعلی سالاری، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در نشست ستاد برگزاری مراسم هشتم شهریور و گرامیداشت سالگرد شهادت شهیدان رجایی و باهنر، اظهار کرد: در هشتم شهریور ماه سال 1360 منافقان با انفجار بمب در دفتر نخست وزیری، دو یار دیرین و راستین امام و انقلاب را به شهادت رسانده و نظام اسلامی را از داشتن این شخصیت های بزرگ محروم کردند.

 

وی با بیان این که با وجود این انقلاب و نظام اسلامی ایران با بهره گیری از سایر نیروهای مخلص و خدوم راه پرافتخار خود را تا امروز ادامه داده است، اضافه کرد: اکنون و در جامعه امروز می بایست سرگذشت، وصیت نامه و زندگی نامه شهیدان رجایی و باهنر مطالعه شده و از روش و منش آنها درس گرفت.

 

حجت الاسلام سالاری با اشاره به این که ایام شهادت شهیدان رجایی و باهنر به عنوان هفته دولت نامگذاری شده است، افزود: بزرگ ترین درسی که دولت مردان و مسؤولان می توانند از این دو شهید بزرگوار بگیرند پیروی از امام، ولایت مداری محض و خدمت صادقانه و بی منت به مردم است.

 

وی با تأکید بر این که روش و منش شهیدان رجایی و باهنر می بایست به عنوان الگوی کار خدمت‌گزاران نظام اسلامی باشد، خاطرنشان کرد: ولایت مداری و اطاعت از ولایت فقیه می بایست عملی باشد نه آن که صرفا به عنوان یک شگرد و امر تبلیغاتی مورد استفاده قرار گیرد.

 

حجت الاسلام سالاری تصریح کرد: ولایت مداری این نیست که تنها به زبان بگوییم ولایت مدار هستیم اما در عمل به این مهم بی توجه بوده و کاملا در جهت عکس آن حرکت کنیم.

 

وی با قرائت حدیثی از امام رضا(ع)، به تشریح ویژگی های فرد ولایت مدار از زبان امام هشتم شیعیان پرداخت و افزود: مطابق فرموده امام رضا(ع)، ولایت مدار کسی است که در عین حال که گفتار حق را سرلوحه زندگی خود قرار می دهد، در برابر ولی امر تسلیم محض بوده و با دشمنان ولی امر نیز مخالف و دشمن باشد.

 

حجت الاسلام سالاری در ادامه با اشاره به شرایط کشور و در پیش بودن دو انتخابات مهم مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، اضافه کرد: با توجه به این مسائل می بایست همه مسؤولان و مدیران با اجتناب از دامن زدن به حواشی و بیان اظهارات تشنج آفرین، تمام تلاش خود را در راستای تقویت وحدت، انسجام، همدلی و همزبانی ملی به کار گیرند.

 

به گفته وی همه مسؤولان و مدیران وظیفه دارند در سال انتخابات برای افزایش شور و اشتیاق مردم به منظور شرکت در انتخابات تلاش کرده و به گونه ای برنامه ریزی و اقدام کنند که بار دیگر حماسه ای سیاسی از سوی مردم رقم بخورد.

 

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: مهم ترین موضوعی که از سوی رهبر معظم انقلاب نیز مکررا تأکید می شود، مسأله وحدت و ضرورت تقویت آن است چرا که دشمنان در شرایط خاص به دنبال سوءاستفاده و دست یابی به اهداف شوم خود هستند به همین دلیل لازم است همه مردم و مسؤولان در برابر این گونه اقدامات دشمنان هوشیار و بصیر باشند.

 

حجت الاسلام سالاری در ادامه با اشاره به برگزاری مراسم محوری سالگرد شهادت شهیدان رجایی و باهنر در بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی، اظهار کرد: این مراسم ساعت 10 و 30 دقیقه روز یکشنبه هشتم شهریور در محل مسجد انقلاب بجنورد برگزار می شود.

 

وی اضافه کرد: سخنران کشوری مراسم محوری گرامیداشت سالگرد شهادت شهیدان رجایی و باهنر در مرکز استان، محمدمهدی عبدخدایی، استاد تاریخ دانشگاه تهران، از مبارزان قدیمی علیه رژیم گذشته و از آخرین بازماندگان اعضای فداییان اسلام است.

 

محمدرضا معموری، سرپرست فرمانداری بجنورد نیز در این نشست، با ارائه گزارشی از برنامه های گرامیداشت سالگرد شهادت شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت در مرکز خراسان شمالی، اظهار کرد: در این هفته برنامه های متعددی برای ارائه و معرفی خدمات دولت و نظام اسلامی به مردم تدارک دیده شده است./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات