۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۸
کد خبر: ۲۸۲۵۸۸
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

انسان با معرفت، هیچ گاه درگیر دنیا نمی شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان این که هدف رسالت انبیا، از بین بردن جهل و به وجود آوردن معرفت در آفاق و انفس بوده است، گفت: انسان با معرفت، هیچ گاه درگیر دنیا نمی شود.
حجت الاسلام انصاريان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین شیخ حسین انصاریان استاد و پژوهشگر حوزه علمیه شب گذشته و به مناسبت دهه کرامت در هیأت بیت الاحزان چهار باغ خواجو، گفت: انسان با معرفت، هیچ گاه درگیر دنیا نمی شود.

 

وی با اشاره به این که آیات زیادی در قرآن مربوط به جهل انسان نسبت به خودش و خداوند است، ابراز داشت: هدف رسالت انبیا، از بین بردن جهل و به وجود آوردن معرفت در آفاق و انفس بوده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان بیان داشت: در دنیای فعلی، جهل در برخی از افراد دنیا، کاملاً حاکم شده و چیزهای به کم ارزش جایگزین خداوند شده است.

 

استاد و پژوهشگر حوزه علمیه با تبیین مفهوم خداوند تثلیثی ابراز داشت: معتقدان به تثلیث می گویند خداوند از سه عنصر، پدر، إبن و روح القدس تشکیل شده است.

 

وی گفت: متأسفانه در حال حاضر افراد زیادی در دنیا، قاعده ماتریالیسم را پذیرفته اند، این قاعده می گوید شکم و غریزه جنسی دو عنصر اساسی در زندگی انسان است که به همه افعال او جهت می دهد.

 

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان بیان داشت: معتقدان به ماتریالیسم، می گویند زندگی فقط  لذت است در صورتی که بعد از اشباع شدن انسان از لذت ها، پوچی، گوشه گیری و خود کشی به سراغ او می آید.

 

وی گفت: خداگونه کردن رفتار انسان از دیگر اهداف ارسال پیامبران بوده است، یعنی مثلاً پیامبران آمدند تا بگویند، چون خداوند از هر عیب و نقصی منزه است، انسان نیز باید به اندازه وسعت نفسش تلاش کند و خود را از عیب ها پاک کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به آیاتی که به توصیف پروردگار پرداخته است ابراز داشت: دلیل بیان صفات خداوند در قرآن، این است که انسان با تلاش خود این صفات را در وجود خودش متجلی کند.

 

وی بیان داشت: اگر انسان جایگاهش را به عنوان مافوق همه موجودات و مادون خداوند درک کند، هیچ گاه خودش را درگیر دنیا نمی کند.

 

استاد و پژوهشگر حوزه علمیه افزود: دنیا مزرعه ای برای کاشتن است و انسان باید در اعمال خود، فقط رضایت خداوند را در نظر بگیرد و گرنه بدبخت می شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان در پایان با اشاره به آیات «الم نجعل له عینین و لسانا و شفتین» گفت: خداوند برای به دست آوردن معرفت الهی، به انسان ابزار لازم را داده است ولی فقط برخی از انسان ها از این ابزار در جهت کسب معرفت الهی استفاده می کنند./867/پ202/ب4

ارسال نظرات