۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴
کد خبر: ۲۸۱۶۰۲
در اضهارات مخالفان طرح ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان مطرح شد؛

تبعیض ها مهمترین دلیل مخالفت / با اجرای این طرح فرصت شغلی زیادی ایجاد نخواهد شد

خبرگزاری رسا - مهمترین دلایل مخالفت با طرح ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان در دستگاه‌های اجرایی تبعیض در اجرای قانون و مستثنی کردن برخی ها از این قانون عنوان شد.
صحن علني مجلس

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، هادی قوامی در مخالفت با کلیات طرح ممنوعیت استفاده از بازنشسگان، بابیان اینکه بازنشستگانی که دردستگاه های دولتی مشغولبه فعالیت هستند بسیار کم است، اظهارکرد: اینگونه نخواهد بود که اگر این بازنشستگان از مشاغل اجراییخود خارج شوند فرصتهای شغلی بسیار زیادی ایجاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه ما باید بتوانیم از تمام ظرفیت های خوداستفاده کنیم، افزود: ما اگر از ظرفیت بازنشستگان شاغل استفاده نکنیم و آنها را کنار بزنیم به نوعی خودمان رادچارتلفات کرده ایم و مدتی طولخواهد کشید تا بتوانیم نیروهای جوان را تربیت کنیم.

نماینده مردم اسفراین در مجلسشورای اسلامی با بیان اینکهما برای بازگرداندن ثبات اقتصادی و حل مشکلبیکاری باید ازتمام ظرفیتخود استفاده کنیم،بیان کرد: ما امروز دراقتصادبه حکمران خوب نیازداریم نه حکمرانی خوب.

 

 

با اجرایاین طرح صنعت هسته ای تعطیل می شود

نادر قاضی پور نیز درمخالفت خود با این طرح گفت: این قانون ضعیف کشی است  و وقتی مقامات و مسئولان و نمایندگان مجلس از این قانون مستثنی شده اند، به نوعی فشار این قانون بر اقشار ضعیف جامعه خواهد بود.

وی ادامه داد: ما در این قانون به مردم می گوییم که بازنشستگان را اخراج می کنیم تا جوانان جایگزین آنها شوند ولی کارهای مدیریتی را به نسل جوان خود واگذار نمی کنیم و این بر خلافگفته های ما است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ماقانون داریم ولی نظارت بر اجرای قانون ضعیف است، تصریح کرد: امروز بیش از 35دانشمند در مراکز هسته ای ما فعالیتمی کنند که با تصویب این قانون  به نوعی مراکز هسته ای خود را تعطیل خواهیم کرد.

 

 

تبعیض ها دلیل مخالفت با طرح است

پورابراهیمی نیز در مخالفت خود با طرح ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان، اظهار کرد: مخالفت ما با اصل طرح نیست بلکه با طرحی است که از کمیسیون اجتماعی خارجشده و وارد صحن علنی شده است.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما در قانونی که وضع می کنیم دغدغه نسل جوان را مد نظر داریم و این درست ولیدر همین دولت برخی ها بعد از گذشت 20 سال از بازنشستگیشان دوباره دعوت به کارشدند و بعضی از آنها ازاین قانون مستثنی خواهند بود و مابا این تبعیض ها مخالفیم./858/پ201/ج

 

ارسال نظرات