۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۳
کد خبر: ۲۸۱۵۲۶
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

روحانیت امین‌ترین مرجع فکری، عقیدتی و فرهنگی برای جامعه است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که روحانیت همواره تلاش کرده جهت‌گیری های اسلامی انقلاب حفظ شود، گفت: حضور در صحنه علما و روحانیت مانع از تلاش دشمنان در تضعیف نظام اسلامی شده است.
امام جمعه نکاء

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمدباقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در نخستین کمیسیون حوزه و روحانیت ویژه هفتمین اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین در ساری به نقش تاریخی روحانیت در دفاع از ارزش های دینی اشاره کرد و گفت: نهاد روحانیت همواره نقش بسزایی در باورپذیری مردم نسبت به مسایل دینی داشته و اکنون با عنایت به حضور پررنگ روحانیت در فعالیت های اجتماعی، این نهاد از هر زاویه ای می تواند برفرایند تعلیم و تربیت تأثیر مثبت بگذارد.

 

وی علما و روحانیت را مروجان حقیقی شریعت محمدی دانست و خاطرنشان کرد: اگر تلاش ها و از خودگذشتگی های علما و فقهای دین نبود امروز اسلام ناب جهانی نمی شد.

 

امام جمعه نکا از روحانیت به عنوان حافظان منبر و محراب یاد کرد و با بیان این که حضور روحانیت در عرصه های مختلف همواره عامل وحدت و سرزندگی بوده است، افزود: روحانیت حافظ حقیقی اسلام و شریعت محمدی است.

 

حجت الاسلام لائینی با بیان این که نقش روحانیت برای حفاظت از انقلاب و حفظ حضور در صحنه و صیانت از آرمان گرایی و دین‌باوری مردم بی بدیل و بی نظیر بوده است، بیان داشت: صبوری، دین باوری، تواضع، ولایت مداری و بصیرت مهم ترین پشتوانه این نهاد ارزشمند در نظام اسلامی است.

 

وی با تأکید براین که روحانیت در هر مقطعی همواره دغدغه دینداری داشته است، تصریح کرد: علما وروحانیت برای حراست از شریعت محمدی هر آنچه که در توان داشتند هزینه کردند و به میدان آمدند و جهاد گونه از اسلام ناب دفاع کردند.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که روحانیت اصیل و آگاه همواره در مسیر ولایت و رهبری گام برداشته است، تصریح کرد: روحانیت محدود به زمان خاصی نبوده و نیست، این قشر تأثیرگذار از صدر اسلام تاکنون برای دفاع از دین همواره در خط مقدم حضور داشته و دارد.

 

حجت الاسلام لائینی به القائات دشمنان برای تخریب و تضعیف روحانیت در تاریخ اشاره کرد و گفت: متأسفانه دشمنان اسلام و انقلاب همواره تلاش کردند رابطه میان مردم و روحانیت را تیره کنند، اما هوشیاری و بصیرت مردم مانع تحقق این توطئه دشمنان شد.

 

وی به نقش حوزه و روحانیت در شکل گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: روحانیت پس از پیروزی انقلاب نیز در جهت تقویت پایه های انقلاب از هیچ کوششی دریغ نکرد و حتی در هشت سال دفاع مقدس نیز با همه توان در عرصه دفاع حضوری حماسی داشت.

 

امام جمعه نکا از روحانیت به عنوان امین‌ترین مرجع فکری، عقیدتی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی برای مردم و جامعه یاد کرد و بیان داشت: در حال حاضر علما و نهاد روحانیت به عنوان مرزبان دین و مرجع عقیدتی مردم نقشی تأثیرگذار در جامعه دارند.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که روحانیت همواره تلاش کرده جهت‌گیری های اسلامی انقلاب حفظ شود، بیان داشت: حضور در صحنه علما و روحانیت مانع از تلاش دشمنان در تضعیف نظام اسلامی شده است.

 

حجت الاسلام لائینی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری هفتمین اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین به میزبانی مازندران اشاره کرد و گفت: این گردهمایی فرصت بسیار خوبی برای بررسی تحولات کشور و همچنین تعامل بیشتر میان علما و روحانیان استان های شمالی است./950/پ202/ح

ارسال نظرات