۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۰
کد خبر: ۲۸۱۵۱۰
امام جمعه شهرستان مشگین شهر:

مسیر رسیدن به کمال و توسعه در جامعه توجه به فرهنگ است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اردبیل با تأکید بر توجه به مقوله فرهنگ در جامعه و عدم غفلت مسؤولان از این مسأله مهم، گفت: بحث فرهنگ جزو بحث های بنیادین و اساسی نظام اسلامی است و مسیر رسیدن به کمال و توسعه توجه به فرهنگ است.
حجت الاسلام رضا باوقار، امام جمعه شهرستان مشگين شهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام باوقار، امام جمعه و رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان مشگین شهر، عصر امروز در جمع اعضای این شورا، گفت: بحث فرهنگ جزو بحث های بنیادین و اساسی نظام اسلامی است و  فرهنگ نباید مورد غفلت قرار گیرد.

 

وی افزود: پیشرفت کشور در بخش های مختلف با وجود غفلت در حوزه فرهنگ، توسعه مناسب و مقبولی نیست و تقویت فرهنگ و باورهای دینی مردم مسیر رسیدن به کمال است. 

 

امام جمعه شهرستان مشگین شهر با اشاره به اینکه  یکی از بسترهای ارزشمندی که می توانیم پیامهایی را به مردم و جامعه برسانیم فرهنگ انتظار است، تصریح کرد:  فرهنگ عاشورا و فرهنگ غدیر از جمله بسترهایی است که باید پیام های ارزشمند آن به نسل جدید و جوانان انتقال یابد.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی، بیان داشت: صدا و سیما می تواند با ساخت سریال های متعدد، پیامهای عاشورا، غدیر و انتظار را به مردم منتقل کند و فرهنگ عمومی را تقویت کند.

 

وی گفت: صدا و سیما می تواند با دعوت از کارشناسان علمی، مذهبی و سیاسی در جهت تقویت فرهنگ عمومی گام مثبتی بردارد که در این زمینه در سال های اخیر گام های ارزشمندی از سوی صدا و سیما  برداشته شده  است. 

 

امام جمعه شهرستان مشگین شهر، ادامه داد:  انتظار می رود صدا و سیما با تولید و پخش برنامه های مناسب در جهت تقویت مسایل اخلاقی، تقویت فرهنگ صرفه جویی، تقویت فرهنگ وجدان کاری، تقویت روحیه ایثار، احترام به قانون، ترویج سبک زندگی اسلامی و دوری از زندگی تشریفاتی و ترویج  ازدواج آسان گام مثبتی بردارد.

 

وی با اشاره به نقش تاثیر گذار صدا و سیما و رسانه های مکتوب و دیجیتال در جامعه، بیان داشت: نقش رسانه ها در جهت تقویت ارزش های اسلامی بسیار حائز اهمیت است به حدی که رسانه ها می توانند ارزش های دینی و اسلامی را در بین افراد جامعه تقویت و ترویج کنند.

 

در ادامه جلسه امامی، فرماندار شهرستان مشگین شهر نیز با اشاره به مقوله فرهنگ، گفت: فرهنگ به تعبیر مقام معظم رهبری به مثابه هوایی است که تنفس می کنیم، جنگ نرم و تهاجم فرهنگی که در جهت استحاله انقلاب اسلامی ایران صورت می گیرد فراتر از مرزهاست و از ماهواره ها عبور کرده و در حال حاضر با گوشی های هوشمند و از طریق شبکه های اجتماعی به جیب فرزندان این مرز و بوم وارد شده است.

 

وی وظیفه و هدف اصلی رسانه ها را تعمیق باورهای دینی و اسلامی دانست و گفت: برنامه ریزی در رسانه ها بایستی به گوته ای باشد که قشرهای مختلف جامعه را تحت پوشش قرار دهد.

 

نایب رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان مشگین شهر، افزود: صدا و سیما می تواند با ساخت سریال های متعدد پیام های عاشورا، انتظار و غدیر را به مردم منتقل کند و فرهنگ عمومی را تقویت نماید ./937/پ202/ح

ارسال نظرات