۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۸۱۱۰۴
معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین:

تحقق و بقای انقلاب اسلامی مرهون حمایت‌های معنوی حضرت معصومه است

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین با بیان این‌که جایگاه و مقام معنوی حضرت معصومه(س) در نزد خدای متعال به حدی است که اگر کسی معرفت و شناخت به مقام و جایگاه آن حضرت داشته باشد همراه آنان در بهشت خواهد بود، گفت: تحقق و بقای انقلاب اسلامی مرهون حمایت‌های معنوی حضرت معصومه است.
حجت الاسلام علي عباسي

حجت الاسلام علی عباسی، معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با تبریک هفته کرامت یکی از خصوصیات بارز حضرت معصومه(س) را مجاهد در راه خدا بودن دانست و گفت: در روایات مختلفی بر اهمیت زیارت این بانوی بزرگوار مطرح شده که از حضرت امام رضا(ع) نقل شده که هرکس قبر خواهرم حضرت معصومه(س) را در قم زیارت کند بهشت بر او واجب می شود.

 

وی ادامه داد: از حضرت امام جواد(ع) روایت شده است که می‌فرمایند: هر کس قبر عمه ام حضرت معصومه (س) را در قم زیارت کند بهشت بر او واجب می شود.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: جایگاه و مقام معنوی این بانوی بزرگوار در نزد خدای متعال به حدی است که اگر کسی معرفت و شناخت به مقام و جایگاه آن حضرت داشته باشد همراه آنان در بهشت خواهد بود.

 

حجت الاسلام عباسی ادامه داد: در جمله ای از زیارتنامه آن حضرت آمده که «ای فاطمه معصومه از ما شفاعت کن در بهشت و مقام حضرت معصومه به قدری است که حق شفاعت از امت برای آن حضرت محفوظ است.

 

شهر قم پناه علما ومجتهدان

این استاد اخلاق حوزه علمیه به جایگاه علمی شهر قم اشاره و بیان داشت: شهر مقدس قم امروز به خاطر وجود مبارک حضرت معصومه (س) پناه علما و مجتهدان و سالکان راه حق است.

 

وی در ادامه افزود: حقیقت انقلاب اسلامی ما که بوسیله حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذاری شده مدیون حمایت‌های معنوی این بانوی بزرگوار اسلام بوده که حضرت امام(ره) فرمودندکه وطن من شهر قم است

 

حجت الاسلام عباسی تصریح کرد: از شهر قم علم به سایر کشورها نفوذ پیدا می کند و روایت است که حتی خوابیدن در این شهر خود عبادت محسوب می شود.

 

حجت الاسلام عباسی در پایان با بیان این‌که بانوان از این شخصیت ارزشمند باید الگو بگیرند، ابراز داشت: حضرت فاطمه معصومه(س) راهنمای همه جامعه بویژه بانوان جامعه اسلامی بوده و حجاب و عفاف باید اولویت اصلی افراد باشد./955/ت302/ح

ارسال نظرات