۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۲۸۰۸۴۶
باکسب151رای موافق؛

نمایندگان با دو فوریت طرح ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان موافقت کردند

خبرگزاریرسا - خانه ملتی ها با 151 رای موافق با دو فوریت طرح ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان در دستگاه های اجرایی موافقت کردند.
صحن علني مجلس شوراي اسلامي

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، خانه ملتی ها با 151 رای موافق در مقابل 42 رای مخالف  با دو فوریت طرح ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان در دستگاه های اجرایی موافقت کردند.

حجت الاسلام موسوی لاریگانی در موافقت با این طرح با بیان اینکه دو فوریت این طرح با امضا 137 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی تقدیم هیأترییسه شده است، اظهار کرد: تاکید رهبر معظم انقلاب بوده است تا ما از ظرفیت و تواننیروهای جوان بیشتر استفاده کنیم و جوانان را در مسندهای مدیریتی بکار گیریم،ما باید به جوانان خود اعتماد کنیم همانگونه که در اولیا پیروزی انقلاب اسلامی و در دوران هشتسال دفاع مقدس به جوانان اعتماد کرده و از این اعتماد خود هم ضرر نکردیم.

وی ادامه داد: ما طرح هاییک فوریتی بسیار زیادی در مجلسداریم کههنوز مورد بررسیقرار نگرفته اند و اگر ما این طرح را با یک فوریت بررسی کنیم در مجلس دهم هم نوبت به بررسی آن نخواهد رسید و در این راستا با توجه به نیاز کشور و ضرورت آن تقاضا دارم همکاران با دوفوریت آن موافقت فرمایند.

مهرداد بائوج لاهوتی نیز در مخالفت با این طرحبابیان اینکه بنده با اصل موضوع موافقم ولیبا دوفوریت آن مخالفت دارم، تصریح کرد: در این طرح آمده است کهظرف 72 روز بازنشستگان باید پست هایخود راواگذار کنند و ما بسیاری از وزرا و مدیران کل و استانداران را درمسندهای مختلفداریم که بازنشسته هستند و با تصویب این قانون یعنی درب کشوررا باید ببندیم.

وی ادامه داد: بنظر می رسد این طرح رنگ و بویسیاسیدارد و اگر نمایندگان با حضور آقاینعمت زاده دروزارت صنعت معدن و تجارت مخالف هستند چرا بهوی رای اعتماد دادند.

در ادامه سید محمدحسین میرمحمدی به عنوانموافقو بهروز نعمتی نیزبهعنوان مخالفدوفوریتی این طرح صحبت کردند و در پایان رای گیری انجام و در نهایت دوفوریت این طرح به تصویب رسید.

لازم بهذکراست با توجه به تصویبدو فوریت این طرح، این طرح در روزهایسه شنبه ویا چهارشنبه در صحن علنی مورد بررسیقرار خواهد گرفت./858/پ202/ج

 

ارسال نظرات