۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۴
کد خبر: ۲۸۰۸۱۱
دبیر جامعه روحانیت بابل:

مقام شفاعت نزد خداوند ویژگی شاخص حضرت معصومه است

خبرگزاری رسا ـ دبیر جامعه روحانیت بابل گفت: حضرت فاطمه معصومه(س) الگوی شایسته ای از یک دختر عفیف، پاکدامن، محدثه برای دختران جامعه امروز ما است.
حضرت معصومه(س)

حجت الاسلام محسن شیخی عزیزی، دبیر جامعه روحانیت بابل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل با گرامیداشت میلاد حضرت معصومه(س) گفت: نام برخی از زنان برجسته و الگو در قرآن نام برده شده است و این سیر در بیان قرآن ناطق که همانا امامان معصوم(ع) هستند،ادامه پیدا کرد.
 
وی افزود: در دیدگاه اسلام زنانی دارای ارزش والا و الگو شایسته نه تنها برای زنان، بلکه برای همه بشریت هستند که  در پاکی، صداقت و طهارت برجسته باشند.
 
استاد مدرسه علمیه الزهرا(س) به شخصیت برجسته حضرت فاطمه معصومه(س) اشاره و خاطرنشان کرد: به برکت وجود حضرت معصومه و شخصیت برجسته علمی و حدیثی آن بزرگوار، حوزه بزرگ اسلامی و فقاهت شیعه در این شهر مستقر شد.
 
وی به حدیثی از امام صادق(ع) در خصوص انتشار علم و مکتب اهل بیت(ع) از قم به سراسر جهان، اظهار داشت: امروز قم به عنوان افتخار جهان تشیع و مرکز حدیث و علم اهل بیت(س) محسوب می شود و این از برکات این بانوی بزرگوار است که به اذعان بسیاری از مراجع عظام تقلید بسیاری از مشکلات با توسل به ایشان رفع می شود.

 

حجت الاسلام شیخی یکی از ویژگی های برجسته حضرت معصومه(س) را مقام شفاعت آن بزرگوار نامید و تصریح کرد: از ویژگی های آن حضرت مقام شفاعت آن بزگوار نزد خداوند متعال است که به صراحت در زیارت نامه ایشان آمده است.

 

وی سومین برجستگی حضرت فاطمه معصومه(س) را عنایت آن بزرگوار برای رفع مشکلات علمی مراجع و علما دانست و اظهار داشت: علما و مراجع بزرگوار در کنار مضجع او تدب می کنند و آن از روی هم باب الله الذی منه یوتی است که مسائل غامض و مشکلات علمی با عنایت این بانوی بزرگوار حل می شود.
 
استاد حوزه علمیه بابل به روایتی از امام جواد(ع) و ویژگی باب الجنه بودن حضرت معصومه(س) پرداخت و گفت: یک در بهشت از قم به برکت حضرت معصومه(س) باز می شود و رضایت ایشان در این خصوص شرط است.
 
وی با بیان این که جامعه امروز دختران به حضرت معصومه(س) تأسی کنند، افزود: حضرت معصومه(س) موجب افتخار شیعه  و حرم ایشان، دومین حرم اهل بیت(ع) در کشور محسوب می شود و لازم است دختران جامعه اسلامی شناخت بیشتری از این بانوی بزرگوار پیدا کنند.
 
حجت الاسلام شیخی توطئه دشمنان برای انحراف نسل جوان و نوجوان به خصوص دختران جامعه را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: حضرت فاطمه معصومه(س) الگوی شایسته ای از یک دختر عفیف، پاکدامن، محدثه برای دختران امروز ما است و نشان داد که می توان با قرار گرفتن در مسیر الهی به مراتب بالای شخصیتی در تاریخ رسید./1313/ت303/ب1

ارسال نظرات