۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۷
کد خبر: ۲۸۰۷۸۸
عضو شواری مجمع اهل بیت مطرح کرد؛

بررسی شبهات در رابطه با ایرانی بودن مادر امام سجاد

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای مجمع جهانی اهل بیت(ع) در همایش امام سجاد(ع) به بررسی شبهاتی در رابطه با ایرانی بودن مادر امام سجاد(ع) پرداخت و گفت: برخی از علما و بزرگان این شبهه را پاسخ داده‌اند و بنا بر نظرات این بزرگان ادعای ایران بودن مادر امام سجاد(ع) بی‌اساس دانسته شده است.
امام سجاد(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد هادی غروی، عضو شورای مجمع اهل بیت (ع) در ششمین اجلاس مجمع عمومی مجمع جهانی اهل بیت (ع) و همایش بین المللی امام سجاد زین العابدین(ع) که بعد از ظهر شنبه 24 خرداد ماه در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد، گفت: برای برسی شخصت امام سجاد (ع) بایستی کتاب صحیفه سجادیه را بررسی کرد.

 

وی گفت: شبهه ای در مورد امام سجاد(ع) وجود دارد مبنی بر این که مادر ایشان دختر یزدگرد سوم و از پادشاهان دوره ساسانی است و در رابطه با این شبهه شهید مرتضی مطهری پاسخی داده اند.

 

عضو شورای مجمع اهل بیت(ع) اظهار داشت: شاهان ساسانی مدعی الهی بودن داشتند و فارس ها هم تلاش کردند تا از طریق این، ادعا کنند امام سجاد(ع) نوه ساسانی ها بوده است.

 

حجت الاسلام غروی در رابطه با پاسخ شهید مطهری به این شبهه گفت: آیت الله مطهری در پاسخی به این ادعا این که می گوید که اگر امام سجاد(ع) دختر یزگرد سوم و فارس بوده است، چرا حساسیت به این موضوع زیاد است در صورتی که تعداد شاهان ایرانی بسیار بوده است و این موضوع را افسانه ای بیش نمی داند.

 

وی عنوان کرد: دکتر شهیدی هم در بررسی این مورد در کتاب خود به کوهی در اطراف ورامین به نام بی بی شهر بانو اشاره می کند و این موضع را که این بی بی شهر بانو مادر امام سجاد (ع) است را از نظر تاریخی مطرود می دانند.

 

عضو شورای مجمع اهل بیت(ع) با اشاره به کتاب خود در رابطه با این موضوع افزود: در این کتاب چهل نظر مختلف مطرح می شود که این کتاب به زبان عربی ترجمه شده است و این ادعا را بی اساس دانسته می شود./818/پ202/ح

ارسال نظرات