۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۴
کد خبر: ۲۸۰۷۶۷
نویسنده شیعی لبنانی:

امام سجاد رستاخیز بزرگی در دین اسلام ایجاد کرد

خبرگزاری رسا ـ نویسنده و مورخ شیعی لبنان با اشاره به این که امام سجاد(ع) در دوره خویش همکاری با حکام و سلاطین جور نداشتند و حکومت ظالمان و منحرفان را برای تأسیس حکومت نپذیرفتند، گفت: امام سجاد(ع) در این دوره زمینه پایه گذاری مدرسه امام باقر(ع) و امام صادق(ع) را فراهم کردند و رستاخیز بزرگی در دین مبین اسلام ایجاد کردند.
ويژه‌نامه ولادت امام سجاد(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علامه سید جعفر مرتضی، نویسنده و مورخ شیعی لبنانی در ششمین اجلاس مجمع عمومی مجمع جهانی اهل بیت (ع) و همایش بین المللی امام سجاد(ع) که بعد از ظهر امروز شنبه 24 خرداد ماه در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد، گفت: بعد از رحلت پیامبر اکرم (ص) مردم از میراث ایشان بهرمند شدند.

 

وی عنوان کرد: بعد از شهادت حضرت علی(ع) صحبت از این بود که امام حسن (ع) و امام حسین (ع) در تأسیس حکومت مشارکت نکنند و از حکومت بگذارند و یا عقب نشینی کنند و مسأله حکومت را به دیگران واگذار کنند.

 

نویسنده و مورخ شیعه لبنانی بیان کرد: امیرمؤمنان حضرت علی(ع) و ائمه اطهار (ع) بعد از وفات پیامبر دوست داشتند تعالیم پیامبر اکرم (ص) اجرا شود و احکام شرع که پیامبراکرم (ص) خواستار اجرای آن در جامعه بودند در زندگی مردم حاکم شود.

 

سید مرتضی اظهار داشت: افراد حامی دین اسلام آن را بر خود واجب دانستند که دین اسلام را نصرت دهند و مردم حق را از باطل تشخیص دهند.

 

 وی خاطر نشان کرد: امام سجاد(ع) در دوره خویش همکاری با حکام و سلاطین جور نداشتند و حکومت ظالمان و منحرفان را برای تأسیس حکومت نپذیرفتند.

 

نویسنده و مورخ شیعه لبنانی خاطر نشان شد: امام سجاد(ع) در این دوره معنای امامت را برای مردم متجسم کردند و زمینه پایه گذاری مدرسه امام باقر (ع) و امام صادق (ع) را فراهم کردند و رستاخیز بزرگی در دین مبین اسلام ایجاد کردند./818/پ202/ح

ارسال نظرات