۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۴
کد خبر: ۲۸۰۷۵۸
در مشهد صورت می گیرد؛

برپایی سلسله مباحث فقهی و اخلاقی آیت‌الله شبیری زنجانی تا پایان مردادماه

خبرگزاری رسا ـ سلسله مباحث فقهی و اخلاقی آیت‌الله سید موسی شبیری زنجانی از مراجع تقلید تا پایان مردادماه در محل اقامتشان در مشهد برگزار می شود.
شبيري زنجاني

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی حوزه علمیه خراسان ،سلسله مباحث فقهی و اخلاقی آیت‌الله سید موسی شبیری زنجانی از مراجع تقلید تا پایان مردادماه در محل اقامتشان در مشهد برگزار می شود.

 

این جلسات با موضوعات مختلف فقهی، اخلاقی و اجتماعی، هر روز ساعت 11 صبح در بیت معظم‌له واقع در خیابان طبرسی، کوچه جوادیه برگزار می شود و دیدار با علما و بزرگان مشهد و عموم طلاب و مردم از دیگر برنامه‌های این مرجع تقلید در مشهد است.

 

آیت‌الله حاج سید موسی شبیری زنجانی در سال 1346 هجری قمری در شهر مقدس قم در بیت فقاهت و تقوی چشم به جهان گشود. وی تحت توجهات والد عظیم الشأنشان تربیت شده و پس از گذراندن تحصیلات ابتدایی، مقدمات و ادبیات را به پایان رساند و از محضر والدشان آیت‌الله حاج سید احمد زنجانی، آیت‌الله محقق داماد و آیت‌الله بروجردی دانش فقه و اصول را فرا گرفت.

 

وی یکی از مدرسین نام‌آور حوزه علمیه قم است. ایشان تقریرات و دروس اساتید خود را به رشته تحریر در آورده و مطالعات متنوعی نموده‌اند. آیت‌الله شبیری زنجانی تألیفات عدیده‌ای در رشته‌های علوم دینی دارند. مطالعات رجالی این استاد برجسته مورد توجه علمای شیعه است و شیوه درس خارج فقه ایشان نیز تکیه بر مباحث رجالی، علاوه بر دقت در متن و دلالت روایات است.

 

این مرجع تقلید شیعه، که بیش از چهل سال است به تدریس خارج فقه و اصول اشتغال دارد، درس خارج فقه را با تدریس «کتاب الحجّ»، در زمان حیات استاد خود، مرحوم آیت‌الله محقّق داماد (م 1388ه ق)، آغاز نمود که این درس بیش از 15 سال، گاه بر مدار کتاب «عروة الوثقی» و گاه کتاب «شرائع» ادامه یافت./934/د102/ح

ارسال نظرات