۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۸
کد خبر: ۲۸۰۵۳۳
مشاور مرکز روانشناسی بقیة الله تهران:

جوانان برای موفقیت در زندگی از ائمه اطهار الگو بگیرند

خبرگزار رسا ـ مشاور مرکز روانشناسی بقیة الله(عج) با با تأکید بر ازدواج آسان برای جوانان و عدم اسراف در امر ازدواج، گفت: جوانان برای موفقیت در زندگی از ائمه اطهار(ع) الگو بگیرند.
ازدواج آسان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، رضایت، مشاور مرکز روانشناسی بقیةالله (عج) در مراسم همایش «مهربانو» که به مناسبت ولادت با سعادت کریمه اهل بیت(ع) حضرت فاطمه معصومه(س) و هفته کرامت با محوریت «زندگی با نشاط و ازدواج آسان» که بعدازظهر جمعه 23 مرداد ماه در مسجد بقیة الله (عج) تهران برگزار شد، با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در رابطه با اهمیت علوم انسانی گفت: علم روانشناسی هم اصل قضیه علوم انسانی است و نباید منحصر به ترجمه از کشورهای غرب باشد.

 

وی اظهار داشت: بیش از هزار و 400 سال از گذشته منبع روانشناسی اسلامی داریم که کشور های غربی هم از آن استفاده کرده اند.

 

مشاور مرکز روانشناسی بقیع الله(عج) در رابطه با ازدواج آسان و آسیب شناسی آن، گفت: مرکز بقیه الله(عج) که زیر نظر حجت‌الاسلام والمسلمین نوری، امام جماعت مسجد که روانشناس هستند اداره می شود و خدمات آن به صورت شبانه روزی است.

 

رضایت عنوان کرد: حاصل کار این مرکز برگزاری کارگاهای در مناطق مختلف است و خصوصیت این کارگاه ها در این است که دختران و پسران به طور مشترک از خدمات آن بهره می برند.

 

وی افزود: برگزاری کلاس هایی در فضای مجازی از جمله فعالیت های این مرکز است که افراد در این زمینه مهارت های خوبی را پیدا کرده اند.

 

مشاور مرکز روانشناسی بقیة الله(عج) با اشاره به حضور اساتید برتر در این مرکز بیان کرد: دکتر محمودی از جمله دکترهای این مرکز کلاس های مهارت آموزی را برگزار می کنند.

 

رضایت اظهار داشت: در این مرکز سؤالاتی درباره قبل از ازدواج توزیع می شود که فرد باید این سؤالات را از خود بپرسد و در غیر این صورت به خود و دیگران خیانت کرده است.

 

وی با تأکید بر این که افراد قبل از خواستگاری نباید مشکلی داشته باشند، گفت: باید مشکلات قبل از ازدواج حل شود و فرد دچار اضطراب نباشد و اگر غیر از این باشد، بعد از ازدواج اضطراب این افراد به طور تساعدی بیشتر می شود.

 

مشاور مرکز روانشناسی بقیة‌الله(عج) با بیان این که افرادی که اختلال شخصت دارند باید قبل از ازدواج درمان شوند، بیان کرد: این افراد عیب خودشان را نمی بینند و دیگران را آزار می‌دهند که از هر 10 مورد این افراد شش مورد مربوط به آقایان و چهار مورد دیگر هم، دو مورد مربوط به خانم ها و دو مورد مربوط به اختلالات رفتاری در آقایان است.

 

رضایت افزود: متأسفانه با تهاجم فرهنگی کشور های غربی این موارد افزایش یافته است که باید درمان شود.

 

وی فعالیت های این مرکز را کاملا تخصصی دانست و گفت: فعالیت های این مرکز با فرهنگ اسلامی عجین شده است.

 

مشاور مرکز روانشناسی بقیة‌الله (عج) با اشاره به گوهری به نام طیبات که در همه انسان ها در بدو تولد است، گفت: برخی افراد بر روی طیبات خود پوشش می گذارند و باید این طیبات را دریابیم و الگوی ما ائمه اطهار (ع) باشند.

 

رضایت با تأکید بر ازدواج آسان برای جوانان، اظهار داشت: اسراف و حال و هوای جوانی نباید تنها در یک شب باشد و افراد با ازدواج آسان طیبات خود را حفظ کنند./818/پ203/ح

ارسال نظرات