۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۲
کد خبر: ۲۸۰۳۶۸
امام جمعه اهر:

صحت خبر نباید فدای سرعت انعکاس شود/ وظیفه خبرنگاران نقد و نظارت بر عملکرد مسؤولان نظام

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که وظیفه خبرنگاران نقد و نظارت بر عملکرد مسؤولان نظام است، گفت: صحت در خبر را نباید فدای سرعت در انعکاس کرد.
حجت الاسلام حاجي زاده، امام جمعه اهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام جواد حاجی زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی عصر امروز در دیدار خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان اهر با بیان این‌که توجه به اصل صحت در انعکاس اخبار بسیار حائز اهمیت است، اظهار داشت: وظیفه خبرنگاران نقد و نظارت بر عملکرد مسؤولان نظام است.


وی با بیان این‌که رسالت یک خبرنگار مسلمان نقد و برخورد با کوتاهی ها و سوء عملکرد نسبت به اجرای دستورات اسلام است، گفت: قشر زحمتکش و فرهیخته خبرنگاران با روشنگری و اطلاع رسانی در برهه های مختلف تاریخ وقایع در تبیین اهداف والای انقلاب ایفا کرده اند، که رسیدگی به وضعیت معیشت اصحاب رسانه وظیفه مسؤولان است.


امام جمعه اهر با اشاره به این‌که خبرنگاران جزو اقشار تلاشگر جامعه هستند که مدیریت افکار عمومی را بر عهده دارند، گفت: تیزبینی و تیزهوشی، بصیرت، آگاهی، عدالت محوری، ولایتمداری، دین داری، صداقت، انصاف و اخلاق رسانه ای از ویژگی های فرد در این حرفه است که می تواند پیام رسان بهتری برای جامعه انقلابی باشد.


عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی با اشاره به نقش خبرنگاران در انعکاس اخبار مربوط به حادثه زلزله 21 مرداد سال 1391 در منطقه اهر، هریس و ورزقان گفت: امیدواریم در سال همدلی و همزبانی ملت و دولت، بتوانیم با کمک اصحاب رسانه ها همانطور که رهبری فرمودند؛ زلزله ارسباران را به سکوی پرتابی برای آبادانی منطقه تبدیل کنیم.


حجت الاسلام حاجی‌زاده با تأکید بر این‌که صحت خبر را نباید فدای سرعت در انعکاس اخبار کرد، گفت: انتظرا داریم خبرنگاران بدون اطلاع از صحت خبر از انتشار آن خودداری کنند، اخبار باید با بی‍‌طرف مخابره باشد و انتشار آنها از سوی خبرنگاران باعث ایجاد فضای امید در جامعه و زمینه ساز توسعه شهرستان شود.


امام جمعه اهر با اشاره به نقش خبرنگاران در القاء امید در سطح جامعه نیز افزود: خبرنگاران همواره در بحران ها در کنار نیروهای امدادی به عنوان نخستین افراد حاضر می شوند، به یقین هنرمندی در انعمکاس اخبار در مدیریت بحران بسیار حائر اهمیت است.


عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که خواستار رسیدگی مسؤولان به ارتقای جایگاه و منزلت خبرنگاران در جامعه شد و گفت: شایسته نیست که خبرنگاری با سال‌ها تجربه کار و مجاهدت در این عرصه از کمترین امکانات معیشتی و حتی بیمه محروم باشد./935/پ202/ح

ارسال نظرات