۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۲۸۰۲۹۰
مدیر مدرسه ولی عصر تبریز:

پژوهش های حوزوی معطوف به رهنمودهای رهبری و در راستای حل مشکلات جامعه باشد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ناصری با اشاره به ضرورت تجهیز شدن طلاب به علوم دینی، گفت: تدریس، تحصیل و پژوهش طلاب در حوزه‌های علمیه باید معطوف به رهنمودهای رهبر انقلاب و حل مشکلات روز جامعه اسلامی باشد.
پژوهش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام صمد ناصری، مدیر مدرسه علمیه ولی‌عصر(عج) تبریز در جمع طلاب مدرسه علمیه امیرالمؤمنین تبریز، با اشاره به ارزش و جایگاه تعلیم علوم دینی و طلبگی در آستان فقه جعفری، گفت: وظیفه اصلی و اولی طلاب تهذیب و تحصیل علوم توأمان با یکدیگر است.

 

وی ابراز داشت: طلاب تهذیب و رعایت مسائل اخلاقی را در اولویت خود قرار دهند، طلبه مهذب و برخوردار از اخلاق اسلامی می تواند در خدمت به دین و اهداف الهی آن قرار گیرد و در این مسیر والا نقش مؤثری ایفاء کند.

 

این استاد حوزه بر تجهیز علمی طلاب تأکید کرد و افزود: طلاب باید با جدیت و تلاش در این مسیر، خود را مجهز به علوم دینی کنند و نسبت به مسائل روز خود را آگاه و آماده سازند تا بتوانند در این مسیر موفق شوند.

 

وی با اشاره به رهنمودهای رهبری ابراز داشت: تدریس و تحصیل و پژوهش طلاب باید معطوف به رهنمودهای رهبر انقلاب و حل مشکلات روز جامعه اسلامی باشد.

 

مدیر مدرسه علمیه ولی‌عصر(عج) تبریز در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: دوره اختبار و تثبیت سومین مرحله پذیرش حوزه های علمیه است که متقاضیان حضور در مدارس علمیه جهت تحصیل معارف دینی بعد از گذراندن آزمون کتبی و شرکت در مصاحبه رفتاری و اعتقادی لازم است این دوره را پشت سر بگذارند.

 

مدیر حوزه علمیه ولی‌عصر(عج) با اشاره به تعداد شرکت کنندگان، تصریح کرد: متقاضیان تحصیل در مدارس علمیه ولی‌عصر(عج) تبریز، امیرالمؤمنین(ع) و امام صادق(ع) تبریز که بالغ بر 150 نفر هستند در مدرسه علمیه امیرالمؤمنین(ع) این دوره را سپری می کنند.

 

این استاد حوزه افزود: دوره اختبار و تثبیت شامل مباحث آموزشی و اخلاقی است، بنابراین در طول دوره اختبار از اساتید اخلاق جهت افاضات اخلاقی و ترویج اخلاق حسنه در میان عزیزان حاضر در دوره دعوت به عمل می‌آید.

 

حجت الاسلام ناصری وضعیت معنوی متقاضیان را مطلوب عنوان کرد و ابراز داشت: شرایط متقاضیان در این دوره مطلوب بوده و استعدادهای خوب علمی و معنوی در میان عزیزان وجود دارد.

 

وی با تشکر از حجت الاسلام حسینی‌نژاد، افزود: در حال حاضر کتابخانه این مدرسه تجهیز و امکانات رایانه‌ای نیز برای مدرسه تهیه شده است، که امیدواریم نواقص دیگر این مدرسه نیز با همکاری مسؤولان تکمیل شود./854/پ202/ح

ارسال نظرات