۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۲۷۹۹۹۵
فانی در تبریز:

بیش از 650 دارالقرآن در مدارس کشور تأسیس شده است

خبرگزاری رسا ـ وزیر آموزش و پرورش با بیان این‌که با بیان این‌که وزارت آموزش و پرورش در زمینه های برگزاری نماز جماعت و برنامه های قرآنی در مدارس به دنبال عملیاتی کردن رهنمودهای مقام معظم رهبری است، گفت: این وزارتخانه اهتمام ویژه‌ای در ترویج معارف قرآنی داشته است، چنانکه تاکنون بیش از 650 دارالقرآن تأسیس شده است.
فاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، علی‌اکبر فانی، وزیر آموزش و پرورش صبح امروز در گردهمایی مدیران کل آموزش و پرورش کل کشور در تبریز، اظهار داشت: وزارت آموزش و پروش در کنار برنامه‌های مدون آموزشی، نسبت به مسائل تربیتی و پرورشی دانش‌آموزان نیز اهمیت ویژه‌ای قائل است.


وی با بیان این‌که این وزارتخانه در زمینه های برگزاری نماز جماعت و برنامه های قرآنی در مدارس به دنبال عملیاتی کردن رهنمودهای مقام معظم رهبری است، خاطرنشان کرد: وزارت آموزش و پرورش اهتمام ویژه‌ای در ترویج معارف قرآنی داشته است، چنانکه تاکنون بیش از 650 دارالقرآن تأسیس شده است.


فانی با اشاره به این‌که برگزاری نماز‌های جماعت در مدارس دخترانه و پسرانه در تمامی مقاطع جزو اولویت های تربیتی و دینی بوده است، افزود: در حدود 50 هزار مدرسه سراسر کشور نماز جماعت به صورت منظم برگزار می شود، ضمن این‌که مصوبات کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش نیز پیگیری می شود.


وزیر آموزش و پرورش برگزاری دوره‌های آموزشی امام شناسی، نشست‌ها، همایش ها و جشنواره های دینی، پاسخ گویی به سؤالات و شبهات شرعی دانش آموزان از سوی روحانیان اعزامی را از دیگر برنامه‌های تربیتی این وزارتخانه عنوان کرد و گفت: انتظار داریم مدیران کل هر استان بنا به شرایط منطقه‌ای و بومی خود برنامه‌ریزی خاص در ترویج ارزش‌های دینی داشته باشد.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بازنشستگی 38 هزار معلم در سال تحصیلی جدید، اظهار داشت: به ازای بازنشستگی این تعداد معلم نیروی انسانی جدیدی وارد بدنه آموزش و پرورش نمی‌شود. نخستین سری فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان سال 95 وارد سیستم آموزش و پرورش خواهند شد و امسال از این دانشگاه نیز ورودی به بدنه آموزش و پرورش نخواهیم داشت.


فانی از کمبود نیروی انسانی در دوره خبر داد و گفت: یک ‌چهارم از نیروهای انسانی ما در دوره متوسطه دوم مازاد بوده و تلاش داریم این نیروها در دوره متوسطه اول و ابتدایی به کار گرفته شو؛. سهم بودجه آموزش و پرورش از بودجه عمومی دولت در اواخر دولت هشتم بیش از 15 درصد بود اما متأسفانه در طول دولت نهم و دهم این سهم به حدود 9 درصد کاهش یافت.


وزیر آموزش و پرورش با بیان این‌که در حال حاضر سهم بودجه آموزش و پرورش از بودجه عمومی دولت 2/11 درصد است، افزود: آمادگی کامل برای برگزاری پروژه مهر 94 داریم، امسال 130 میلیون جلد کتاب در وزارت آموزش و پرورش چاپ شده و در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد./935/پ202/ح

ارسال نظرات