۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۲۷۹۸۴۷
در سالروز شهادت امام صادق؛

عزاداری طلاب حوزه علمیه زنجان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ دسته عزاداری طلاب حوزه های علمیه زنجان با حضور پر شور مردم ولایتمدار امروز همزمان با سالروز شهادت جانسوز رییس مذهب تشیع امام جعفر صادق (ع) برگزار شد.
دسته عزاداري طلاب زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، دسته عزاداری و سوگواری طلاب حوزه های علمیه زنجان امروز همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) به همت مرکز مدیریت حوزه های علمیه زنجان و شورای هیئات مذهبی استان و با حضور پر شور طلاب و روحانیان و عموم ولایتمدار شهر شور و شعور حسینی برگزار شد.

 

بنابر این گزارش؛ با توجه به اعلام و اطلاعیه های قبلی از سوی مسؤولان برگزار کننده این مراسم سوگواری، دسته عزاداری امروز با کمی تأخیر از مقابل مسجد جامع زنجان با حضور گسترده مردم زنجان اعم از زن و مرد با همراهی علما و روحانیان استان آغاز و تا امامزاده سید ابراهیم (ع) ادامه یافت.

 

شاگردان مکتب امام صادق (ع) امروز با تعطیلی درس و بحث خود برای ساعتی موقت به خیابان آمده و در سالروز شهادت رییس مکتب خویش با چشمانی گریان در غم فراق امام خود اعلان عزا نموده و با همراهی دیگر مردم بر سر و سینه زدند و جالب این بود که خیابان امام زنجان، یکی از شلوغ ترین خیابان های همه روزه شهر، امروز در سکوتی سنگین فرو رفته بود تو گویی که او نیز همه جا را آرام کرده بود تا فقط صدای سوگواری از این شهر در فراق عزیز شیعیان جهان به گوش برسد.

 

گفتنی است؛ همزمان با سالروز شهادت امام صادق (ع) پیکر مطهر چهار شهید دوران دفاع مقدس در زنجان تشییع و به خاک سپرده شد که پیکر یکی از آن بزرگواران شناسایی شده و سه تن دیگر همچنان مانند مادر مظلومه خویش گمنام ماندند.

 

شایان ذکر است؛ پیکر مطهر دو تن از این شهدا در زنجان و دو تن دیگر به شهرستان سلطانیه این شهر انتقال یافت تا مردم آن سامان نیز در روز شهادت امام صادق (ع) با عزاداری برای آن امام همام، بدن های خسته این شهدا را پس از سال ها دوری از وطن به خاک بسپارند. /949/پ202/ب

ارسال نظرات