۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۲۷۹۶۱۴
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

پالایش جامعه از جریان‌های انحرافی مهم‌ترین راهبرد امام صادق بود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به این‌که در دوران امام صادق(ع) جریان های زیادی در جامعه اسلام به دنبال انحراف اسلام بودند، گفت: پالایش جامعه از جریان های انحرافی مهم‌ترین راهبرد امام صادق(ع) از تربیت شاگردان زیاد بود.
امام جمعه بيرجند - حجت الاسلام رضايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد علی رضایی بیرجندی، ظهر امروز در جمع طلاب و دانشجویان دانشگاه‌های خراسان جنوبی با اشاره به اینکه پس از رحلت رسول اکرم(ص) جامعه اسلامی دچار فراز و فرودهای زیادی شد و دشمنان اسلام و خلفای غاصب به دنبال حذف مقام ولایت و امامت از جامعه اسلامی بودند، گفت: پس از شهادت امام حسین(ع) فضای جامعه اندکی نسبت به گذشته بازتر شد و ائمه از جمله امام صادق(ع) فرصت پیدا کردند تا بار دیگر معارف ناب اسلامی را در جامعه ترویج کنند.

 

وی افزود: در زمان امام صادق(ع) اندیشه‌های انحرافی و وارداتی زیادی از جوامع غربی و مسیحی جامعه اسلامی را مورد تهدید قرار دادند که امام صادق(ع) در قالب مناظره و مباحثه سعی کردند جامعه اسلامی را از این اندیشه‌ها تطهیر کنند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه نهضت علمی امام صادق علیه اسلام زمینه تقویت تشییع را فراهم کرده و موجب شد که از موج اتهام به شیعه کاسته شود، تصریح کرد: اگر امام صادق(ع) ریشه‌های نهضت علمی را در جهان اسلام تقویت نمی‌کرد از اسلام به جز یک نام چیزی باقی نمی‌ماند و اسلام با اندیشه‌های سایر ادیان دچار التقاط می شد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین رضایی بیرجندی با بیان اینکه امام صادق(ع) با استدلال های بسیار قوی خود مبانی اسلام را به خوبی برای مردم تببین کردند، ادامه داد: نه تنها علمای شیعه بلکه علمای اهل سنت هم اندیشه‌های خود را وامدار نهضت علمی امام صادق(ع) هستند.

 

وی افزود: جامعه اسلامی امروز هم اگر می‌خواهد با جریان انحراف و تکفیر مخالفت کرده و به مقابله با آن بر خیزد باید راه امام صادق(ع) را در پیش گرفته و در سایه وحدت حقانیت خود را برای جهانیان اثبات کند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه امام صادق(ع) در نهایت ادب و احترام با پیروان سایر ادیان برخورد کرده و به سؤالات آن‌ها پاسخ می دادند، اظهار کرد: امروز با جنجال و تقویت اختلافات مذهبی نمی‌توان حرف حق را اثبات کرد بلکه اثبات سخن حق تنها به وسیله استدلال و در سایه وحدت و آرامش ممکن است.

 

حجت‌الاسلام و المسلمین رضایی بیرجندی با بیان اینکه دانشجویان و طلاب هم در جامعه امروز با وجود خطر جریان‌های انحرافی موظف هستند مانند امام صادق(ع) عمل کنند، یادآور شد: دانشجویان و نسل جوان نباید تحت تأثیر اندیشه‌های افراطی قرار گرفته و به گروه‌های مختلف متمایل شوند بلکه باید در سایه وحدت با سایر گروه‌های مذهبی اسلام ناب محمدی را به افراد مشتاق و جویای معارف ناب محمدی معرفی کنند./968/پ202/ی

ارسال نظرات