۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹
کد خبر: ۲۷۹۳۲۲
آیت­الله خاتمی:

در موضوع هسته ای نه ذوق زده ایم نه مایوس

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت رییسه خبرگان رهبری با بیان اینکه در موضوع مذاکرات هسته­ای و توافق ما نه ذوق زده ایم و نه خیلی مأیوس گفت: آمریکای ها خیلی زود شروع به رجز خوانی کردند، اوباما و کری گفتند اگر لازم باشه از گزینه نظامی استفاده می­کنیم.
آيت الله خاتمي

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت­الله سید احمد خاتمی که به دعوت مرکز فرهنگی امام خمینی (ره) و برای سخنرانی در مراسم سالگرد شهادت امام جعفر صادق(ع) در بیروت به سر می­برد، در جمع علمای نبطیه در جنوب لبنان خاطرنشان کرد: ما از مذاکراه کنندگان هسته­ای و شخص رییس جمهور تشکر می­کنیم.

 

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در جواب نامه رییس جمهور و خطبه عید فطر فرمودند هنوز مراحل توافق به پایان نرسیده و باید مجلس شورای اسلامی و شورای امنیت ملی  آن را تأیید کنند.

 

آیت­الله خاتمی با بیان اینکه در موضوع مذاکرات هسته­ای و توافق ما نه ذوق زده­ایم و نه خیلی مایوس گفت: آمریکای ها خیلی زود شروع به رجز خوانی کردند، اوباما و کری گفتند اگر لازم باشه از گزینه نظامی استفاده می­کنیم درحالی که آنها  یک بار گزینه نظامی را در هشت سال دفاع مقدس آزموده­اند و فهمیدند ایران اسلامی از پا درآمدنی نیست.

 

عضو هیأت رییسه خبرگان رهبری گفت: دشمن دو هدف دارد یکی اینکه ایران را تسلیم کند و دوم اینکه بگوید ایرانی­ها در موضوع هسته­ای دو دسته هستند.

 

وی افزود: دشمن تلاش می­کند بگویید توافق موجب شده است تا ما بمب اتمی نداشته باشیم که این یک دورغ بزرگ است، زیرا دین ما موجب شده که بمب اتمی نداشته باشیم، چه این توافق باشد و یا نباشد.

 

آیت­الله خاتمی اظهار داشت: دشمن همچنین تلاش می­کند که بگوید مردم ایران در مسأله هسته­ای دو دسته­اند یکی که موافق توافقند تا وضع اقتصادی مردم بهتر شود و دسته دوم دوستان رهبری هستند که موافق این توافق نیستند.

 

وی افزود: ایران یک رهبر و یک رییس جمهور و یک مجلس دارد و توافق خوب، خوب است و توافق بد، بد است، در ایران هیچ کس به توافق بد تمکین نخواهد کرد.

 

آیت­الله خاتمی در پاسخ به سؤال یکی از روحانیان حاضر در جلسه که ایران از کشورهای مثل یمن و سوریه چه حمایت­های می­کند، گفت: حمایت ایران از کشور های اسلامی به خصوص کشورهای محور مقاومت حمایت مشورتی است و قانون اساسی ما می­گوید از همه کشورهای اسلامی باید حمایت کنیم و قبل از آن دین­مان ما را ملزم به حمایت از کشورهای اسلامی می­کند.

 

وی افزود: واقعا دل ما از قصه یمن خون است، اینکه مردم مظلوم یمن این چنین با بی­رحمی کشته می­شوند و سازمان­های بین­المللی و اسلامی سکوت مرگ اختیار کرده­اند، تنها  ایران اسلامی است که حداقل در سطح رسانه­ای نگذاشته مسأله یمن فراموش شود.

 

وی تصریح کرد: عربستان پایبند به هیچ یک از قوانین انسانی نیست و نشان داده است که مانند صهیونیست­ها عمل می­کند.

 

آیت­الله خاتمی همچنین درباره طرح ایران برای حل مشکل سوریه گفت: طرح ایران در رابطه حل مشکل سوریه بدون توافق دولت این کشور اعلام نمی­شود و دنیا می­داند دولت سوریه در خط مقدم مقاومت است، اگر این سد شکسته شود، خیلی از سدها شکسته خواهد شد، مردم سوریه به دولت بشار اسد رأی دادند و از آن حمایت می­کند./822/د102/ج

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

ارسال نظرات