۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۷
کد خبر: ۲۷۹۳۲۱

چند خبر کوتاه از قزوین

خبرگزاری رسا ـ برگزاری مراسم شهادت امام جعفر صادق(ع) در امامزادگان استان قزوین، آغاز مرحله ثبت نام سی و هشتمین دوره مسابقات قرآنی اوقاف قزوین و بازدید استاندار قزوین از صدا و سیما مرکز قزوین چند خبر کوتاه از قزوین هستند.
اخبار کوتاه
به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین، سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین از برگزاری مراسم شهادت امام جعفر صادق(ع) در امامزادگان استان قزوین خبر داد.
 
سعید رحیمی سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین اظهار کرد: همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) مراسم روضه خوانی و تعزیه خوانی در امامزادگان استان قزوین برگزار می شود.
 
وی با بیان اینکه مراسم سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در شب شهادت آن حضرت در بیش از 113 مرداد در امامزاده استان قزوین با سخنرانی خطبا و مداحی مادحین اهل بیت (ع)برگزار خواهد شد
 
حجت الاسلام والمسلمین مصطفی نوروزی، مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قزوین از آغاز مرحله ثبت نام سی و هشتمین دوره مسابقات قرآنی اوقاف قزوین خبر داد.
 
حجت الاسلام والمسلمین نوروزی، مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قزوین از آغاز ثبت ‌نام سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن و بیستمین دوره مسابقات اذان ، ابتهال و تواشیح همزمان با سراسر کشور در استان خبر داد .
 
مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قزوین همچنین گفت : سی و هشتیمن دوره مسابقات قرآن کریم در رشته‌های حفظ شامل: حفظ پنج جزء، 10 جزء ، 20 جزء و حفظ کل ، قرائت و ترتیل برگزار خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه افراد علاقه مند می‌توانند از طریق پایگاه اطلاع رسانی سی هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم به آدرس www.s-iqc.ir نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند ، افزود : افرادی که به هر دلیلی در شهرستان‌ها دسترسی به اینترنت ندارند می‌توانند با مراجعه به نواحی مختلف اداه اوقاف در شهرستان خود نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند .
 
مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قزوین مهلت برگزاری مسابقات در مرحله شهرستان تا 14 شهریورومهلت برگزاری مرحله استانی تا 15 آبان اعلام کرد و گفت : نفرات برتر هر رشته برای شرکت در مرحله کشوری معرفی می‌شوند.
 
نوروزی همچنین خاطرنشان کرد : در رشته حفظ ، حفظ پنج جزء فقط تا مرحله استانی و حفظ 10 جزء و 20 جزء تا مرحله کشوری و در حفظ کل نیز برای بانوان تا مرحله کشوری و برای آقایان تا سطوح بین‌المللی ادامه دارد.
 
صداقت و شجاعت رمز ماندگاری در عرصه خبرنگاری
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین صداقت و شجاعت را از اصول مهم حرفه خبرنگاری دانست و گفت: خبرنگاری به نوعی شغل انبیاء الهی هم محسوب می شود.
 
حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در آیین پاسداشت روز خبرنگار و تجلیل از خبرنگاران صدا و سیما اظهار کرد: هرچقدر به سمت خدا حرکت کنیم کارمان رنگ خدایی گرفته و اثر بیشتری بر روی مخاطب می گذارد.
وی از خبرنگاران خواست در مخابره کردن اخبار قسط و عدل را در نظر گرفته و اخبار را با در نظر گرفتن اولویت و مصلحت پخش کنند.
 
حجت الاسلام والمسلمین عابدینی اولویت‌بندی اخبار را نشان‌دهنده بصیرت و درک یک خبرنگار دانست و افزود: اگر خبرنگاری در بسترسازی و دعوت مردم به اندیشه‌های الهی و آرمان‌های انبیاء باشد، مبارک است، در غیر این صورت دچار خسران در دنیا و آخرت شده‌ است.
 
امام جمعه قزوین عنوان کرد: در قرآن کریم خداوند متعال از اتفاقاتی مانند قیامت، ولایت و رسالت به عنوان بزرگ‌ترین و مهم‌ترین اخبار یاد کرده است.
 
امام جمعه قزوین حریت و آزادگی در همه شغل ها به ویژه کار خبرنگاری همراه با بصیرت و آگاهی را برای رسیدن به نتیجه مطلوب مهم دانست و افزود: اگر درکار خبرنگاری حریت و آزادگی باشد، قطع‌‍ به یقین خداوند متعال قلم شما را روان کرده و زبان ‌شما را گویا می‌کند.
 
مدیرکل صدا و سیمای مرکز قزوین هم دراین مراسم خبرنگاری را کاری سخت و طاقت فرسا دانست و با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خبرنگارگفت: رسالت خبرهایی که در تاریخ ماندگار می شوند، بر عهده خبرنگاران است.
 
ابوالفضل معصومی فر با اشاره به موفقیت های سال های اخیر معاونت خبر صدا و سیمای مرکز قزوین گفت: در ارزیابی های این سال ها معاونت خبر قزوین همواره جزو پنج استان برتر کشور بوده است و این حرکت روبه رشد حوزه خبر را نشان می دهد.
 
در پایان این مراسم از خبرنگاران صداوسیمای مرکز قزوین، عوامل برنامه ی شمیم سحر، عوامل موفق رادیو قزوین و همچنین روابط عمومی مرکز تجلیل شد.
 
استاندار قزوین از صداو سیما مرکز قزوین دیدار کرد
مرتضی روزبه استاندار قزوین به مناسبت روز خبرنگار شب گذشته از صدا و سیما مرکز قزوین بازدید و با کارکنان معاونت خبر این مرکز دیدار کرد.
 
دراین دیدار آقای روزبه با قدردانی از زحمات کارکنان رسانه بویژه فعالان عرصه خبر گفت: شما تلاشگران عرصه ی اطلاع رسانی نقش بسزایی در تنویر افکار عمومی و آگاهی بخشی به مردم دارید.
استاندار قزوین همچنین از صداوسیمای مرکز قزوین بخاطر تعامل مثبت و سازنده با دستگاه های دولتی دراستان، معرفی خدمات دولت و اطلاع رسانی دقیق و به موقع رویدادهای استان تقدیر و تشکر کرد.
 
آقای معصومی فر مدیرکل صداوسیمای مرکز قزوین هم دراین دیدار از حسن توجه استاندار به صداوسیما قدردانی و ابراز امیدواری کرد صداوسیمای مرکز قزوین همچون گذشته بتواند همواره در کنار سایر مسؤولان استان به مردم خدمت و خدمات و اقدامات نظام مقدس جمهوری اسلامی را به مردم معرفی کند./955/پ203/ح
ارسال نظرات