۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۹
کد خبر: ۲۷۹۲۳۰
رییس ستاد بزرگداشت دهه غدیر:

اطلاع رسانی پویا نیاز امروز جامعه اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد بزرگداشت دهه غدیر بر ضرورت اطلاع رسانی پویا از سوی رسانه ها تأکید کرد و گفت: رسانه ها تلاش کنند واقعیت ها را بدون دخالت دادن حب و بغض های شخصی منعکس کنند.
رييس ستاد بزرگداشت دهه غدير

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمود نظری خادم الشریعه، رییس ستاد بزرگداشت دهه غدیر کشور امروز در مراسم تجلیل از خبرنگاران مرکز استان گفت: وظیفه رسانه ها این است مطالبی که در اقوال مختلف در جامعه منتشر می شود را به درستی به مقصد برسانند و کسانی که در قالب خبرنگار و رسانه خدمت می کنند باید پویایی، صحت و امانت داری مطلب را در انتقال به جامعه مورد نظر و توجه قراردهند.

 

وی خاطرنشان کرد: این نکته مهم آرمان و هدفی است که در نظام اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب با رهبری مرجع اعلای جهان تشیع امام خمینی(ره) و در حال حاضر نیز با زعامت مقام عظمای ولایت در قالب یک حرکتی متعادل و با شعاری که رهبری آن را برای ما به ارمغان آوردند یعنی همدلی و همزبانی در جامعه است.

 

رییس ستاد بزرگداشت دهه غدیر از همدلی و همزبانی به عنوان عالی ترین شعار رهبر معظم انقلاب اسلامی در جهت بالندگی نظام اسلامی یاد کرد و گفت: آحاد جامعه باید در جهت تحقق منویات مقام عظمای ولایت تلاش کنند.

 

حجت الاسلام نظری خادم الشریعه افزود: در راستای یک هدف آرمانی جهانی دینی به مساوات یک حرکت نظام مند قانونی انتشار خبرهای سودمند و خبرهایی که با واقعیت تطبیق می کند و این بر می گردد به همان جمله ای که خبر باید محیط در محیط باشد.

 

رییس ستاد بزرگداشت دهه غدیر با بیان این که امروز همه ما مدیون خون های پاک شهدا و ایثارگری های جانبازان و ایثارگران عزیز هستیم، افزود: آنچه که شهدا و ثمرات وجودی جانبازان بزرگوار که با جان و ایده، تفکر و عالیه شان رفتند و آن خطرات را تحمل کردند فردای قیامت برای من و شما یک الگویی در صحرای قیامت است.

 

حجت الاسلام نظری خادم الشریعه تأکید کرد: خبرنگاران و رسانه ها قدر خود را بدانند و در یک محیطی آرام در کشور علوی و در پهنای سایه سار ولایت کبرای امام عصر(عج) که در زمان غیبت ولی مطلق، ولایت فقیه وجود مقدس حضرت امام خامنه ای می باشد، به رسالت واقعی خود عمل کنند.

 

وی ادامه داد: جامعه روحانیت، قوای سه گانه و دولتمردان به ویژه جامعه رسانه ای کشور موظف هستند در سایه رهنمودها و دستوراتی که رهبر معظم انقلاب اسلامی تنظیم می کنند در جهت تفاهم، تعاون، همدلی و همزبانی جامعه اسلامی گام بردارند تا شاهد تقویت اقتدار نظام اسلامی در عرصه بین المللی باشیم و از خود رأیی به شدت پرهیز کنند.

 

رییس ستاد بزرگداشت دهه غدیر در ادامه سخنان خود بر ضرورت توجه رسانه ها نسبت به صحت و سقم اخباری که منتشر می کنند شد و افزود: رسانه ها از انتشار اخباری غیر مستند پرهیز کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین باید تأکید بر این که خبرنگار باید خبر را آنچنان که واقعیت است همچون تاریخ بیان کند، گفت: تاریخ با رسالت ویژه ای که دارد همان صداقت در تاریخ و گرفتار متین را نقل می کند.

آرمان دهکده جهانی معرفت راهی به سوی شناخت بشریت

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: ما در راستای هدفی که دکترین جهانی دهه غدیر دارد می خواهیم با رسانه ها در مقابل آن توهمات و وحوش گری که دنیای غرب آن را دنبال می کند با بهره گیری از آرمان دهکده جهانی معرفت به دنبال شناخت بشر برویم که بشر اندازه، حد، درک، فهم و شعور خود را بشناسد و در هر کرسی که هست جلوه کند.

 

رییس ستاد دهه غدیر خاطرنشان کرد: راه اسلام باز است، دین کراهت ندارد، دین اسلام دین مهربانی است و این در جامعه شیعه می تواند متبلور باشد و در حکومت عدل علوی می توانیم ساختار آن را بگسترانیم و دنیای امروز بیاید و دهکده جهانی معرفت را به عنوان یک حرکت جدیدی بپذیرد و به دور از تخاصم و تعارض نظریه ای را که به برکه غدیر متصل می شود را بپذیرد.

 

حجت الاسلام نظری خادم الشریعه ادامه داد: انسان در آخرالامر از این جهان رخت می بندد و مقصود او قیامت است و هر موجود بشری در فردای قیامت باید در برکه غدیر گوارا بشود و آب گوارا از دست ساقی کوثر امیر غدیر بنوشد و اگر انسانی که دارای دین، مرام و مذهب هم نباشد طبق مستقلات عقلیه حکومت علی را قبول می کند.

 

وی همچنین با تأکید براین که بیداری اسلامی دنیا را روشن کرده است، گفت: تکفیری ها، صهیونیست، آمریکا و غرب که یک عمر دنبال جنجال و وحشی گری بودند باید امروز سر کرنش در برابر ملت ایران فرود بیاورند چون ملت ایران همان طور که پا به پا پشت سر رهبری در دفاع از حق خود در دستیابی به انرژی صلح آمیز هسته ای ایستاد، در تمدن گرایی دینی خود همانا پشت سر ولایت وفقیه می ایستد چون بر این عقیده استوار است که امروز در زمان غیبت حضرت مهدی(عج) تنها شخصیتی که می تواند با غیادت و زعامت در عرصه خدمت و تسری دین در جهان بشریت قدم بردارد وجود مقام معظم رهبری است.

 

حجت الاسلام نظری خادم الشریعه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که امسال دو انتخابات مهم مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در پیش داریم، گفت: خبرنگاران و رسانه ها آنچه را که مردم می گویند بیان کنند و همان طور که رهبری انقلاب فرمودند رأی مردم حق الناس است و همه ما مسؤول هستیم در مقابل خون شهدایی که قدمها و آثار معنوی آنها این ایام محیط ایران و مازندران را برکت بار کرده در دفاع از آرمان های انقلاب، امام و رهبری بیاستیم./950/پ202/ب1

ارسال نظرات