۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۲۷۸۹۴۸
امام جمعه شهرری:

آتش داعش دامان عربستان و ترکیه را می‌گیرد/ خبرنگاران با تهاجم فرهنگی مقابله کنند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرری گفت: آتش داعشی را که استکبار جهانی و عربستان در کشورهای عراق، سوریه، یمن و سایر کشورها به وجود آوردند تا جنایت کنند، دامان عربستان و ترکیه را نیز خواهد گرفت.
حجت الاسلام سيد علي شاهچراغي، امام جمعه شهرري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید علی شاهچراغی امام جمعه شهرری در خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته ضمن دعوت مردم به تقوای الهی گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید ای مردم حق تقوا را رعایت کنید، بر اساس فرمایش امام صادق(ع) حق تقوا در این است که انسان با یاد خدا از او غفلت نکند بندگی الهی داشته باشد و نافرمانی نکند.

 

وی افزود: امیرمومنان(ع) می‌فرمایند: بالاتر از بندگی در پیشگاه الهی نیست که بندگی نهایت خضوع و خشوع در برابر پروردگار است، پیامبر(ص) در شب معراج عبودیت را از خداوند طلب کرد زیرا عبودیت بالاتر از رسالت و نبوت است تا انسان به عبودیت نرسد به هیچ درجه‌ای از مقامات معنوی نمی‌رسد.

 

امام جمعه شهرری عنوان کرد: در مکارم اخلاق مهم ترین خواسته امام سجاد(ع) عبد خدا بودن است خداوند بندگان صالح خود را کسانی که در خلوت از خدا حیا داشته و گناه نمی‌کنند را دوست دارد، اگر انسان بخواهد به مرتبه یا درجات بالا برسد باید ترک گناه کند.

 

حجت‌الاسلام شاهچراغی با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت امام صادق(ع) اظهار داشت: امام صادق(ع) رییس مذهب تشیع و گسترش دهنده آن بودند که کارهای فرهنگی بزرگی در این زمینه انجام دادند.

 

وی افزود: همانگونه که خون امام حسین(ع) اسلام را حفظ کرد حرکت فرهنگی امام محمد باقر(ع) و امام جعفر صادق(ع) سبب گسترش مذهب تشیع و حفظ اسلام شد.

 

امام جمعه شهرری ابراز کرد: امام راحل در وصیت‌نامه خود فرمودند: ما مفتخریم که مذهب ما جعفری است که رؤسای مذهب چهارگانه با واسطه یا بدون واسطه شاگر مذهب جعفری بودند و ما نیز از خود چشمه آب برمی‌داریم.

 

حجت الاسلام شاهچراغی در ادامه با اشاره به تشیع دو شهید گمنام عنوان کرد: امروز جامعه ما از نظر اجتماعی نسبت به تهاجمم فرهنگی بی‌توجه شده و همچنین بی‌بند و باری یکی از نگرانی‌های متولیان دینی شده است همین روزها روز فتح اندلس است که 700 سال اسلام در آنجا بود اما استکبار با بی‌بندوباری و شراب آنجا را فتح کرد مراقب باشیم مبادا به روز اندلس افتیم.

 

وی افزود: امروز شبکه‌هایی مجازی اخلاق، دین، مرد و زن و خانواده‌ها را مورد هدف قرار داده است امنیت امروز کشور به برکت خون این شهدا است مراقب باشیم که به خون شهدا خیانت نکنیم.

 

امام جمعه شهرری با اشاره به سالروز خبرنگار اظهار داشت: خبر و خبرنگاری هنر است خبرنگاران باید مستند سخن بگویند، واقعیات را با دروغ مخلوط نکنند و با تهاجم فرهنگی مقابله کنند زیرا رسانه‌ها در دست آنها است همچنین مردم نیز هر نوشته را بدون تحقیق نقل نکنند.

 

حجت‌الاسلام شاهچراغی در ادامه با اشاره به انفجار جنوب عربستان گفت: عربستان و ترکیه بدانند آتشی را که خود به پا کردند دامان آنها را خواهد گرفت در جنوب عربستان انفجاری رخ داد که در آن چهل نفر کشته شدند و داعش مسؤولیت آن را به عهده گرفت.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: دانشگاه عربستان و مدینه وهابی‌پرور است این داعشی را که آنان در کشورهای عراق، سوریه، یمن و سایر کشورها به وجود آوردند تا جنایت کنند چاهی است که برای خود کندند./807/پ201/ب4

ارسال نظرات