۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۲۷۸۶۱۰
آیت الله حیدری در گفت وگو با رسا:

مقاومت تنها گزینه برای رویارویی با استکبار است/ نمایندگان مجلس باید مسائل را به صورت دقیق رصد کنند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ضرورت هوشیاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مواجهه با مسأله هسته ای، بر رصد دقیق مسائل توسط نمایندگان تأکید کرد و گفت: نمایندگان ملت آنچه مغایر با مصالح ملت است را قاطعانه رد کنند.
آيت الله حيدري

آیت الله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به قطعنامه شورای امنیت درباره توافق ایران با 1+5 گفت: سخنان ضد و نقیضی درباره این قطعنامه به گوش می رسد.


وی افزود: برخی می گویند مطالبی در قطعنامه شورای امنیت گنجانده شده که لازمه آن محدودیت در تقویت سلاح های دفاعی و ساخت و ساز موشک های کشور است که در حقیقیت این مسأله عبور از خط قرمزها محسوب می شود.


امام جمعه موقت اهواز با بیان این که برخی دیگر از جمله مسؤولان وزارت خارجه می گویند برخی بندهای قطعنامه الزام آور نیست و فقط شامل موشک هایی می شود که قابلیت حمل کلاهک هسته ای را داشته باشد، اظهار داشت: این افراد مدعی هستند به دلیل این که ایران موشک های هسته ای ندارد جای نگرانی نیست.


وی با اشاره به مبهم بودن مسیر رفع تحریم ها و وجود رخنه های امنیتی در قطعنامه شورای امنیت ادامه داد: اگر رخنه های امنیتی و بازگشت پذیر بودن خودکار تحریم ها در قطعنامه وجود دارد، موضع جمهوری اسلامی ایران باید این باشد که چرخه فعالیت هسته ای به همان شدت سابق به پیش رود.


آیت الله حیدری با بیان این که در مقابله با جبهه استکبار باید حقوق ملت و اصول حکمت و عزت رعایت شود، ابراز داشت: در برابر جبهه استکبار باید مقاومت همه جانبه در عرصه های سیاسی، اقتصادی و در صورت لزوم نظامی انجام داد.


وی عنوان کرد: در ستیز اسلام با استکبار و مخالفت استکبار با اسلام مقابله ای حقیقی و جدی بوده و سازش پذیری وجود ندارد، اسلام اجازه ای برای سازش پذیری با استکبار نداده است؛ همچنین طمع ها و زیاده خواهی های دشمنان نیز تمامی ندارد، از همین رو به غیر از مقاومت راهی وجود ندارد.


نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به وظیفه حساس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نمایندگان ملت در مجلس باید مسائل را رصد کنند و آنچه مغایر با مصالح ملت است را قاطعانه رد کند./1323/ت302/ج

ارسال نظرات