۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۲۷۸۵۴۵
مسؤول نهاد نمایندگی دانشگاه فرهنگیان استان تهران:

عربستان جاده صاف کن نظام سلطه است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد نمایندگی دانشگاه فرهنگیان استان تهران با تأکید بر تلاش دیپلماتیک برای حل مشکلات یمن، گفت: مردم یمن باید نشان دهند که نظام سلطه نتوانسته است قدرت واقعی آن‌ها را تضعیف کند.
حجت الاسلام محمود رضا قاسمي

حجت الاسلام محمود رضا قاسمی، مسؤول نهاد نمایندگی دانشگاه فرهنگیان استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به این که از حوادث منطقه با عناوین هلال شیعی و یا گسترش اسلام ناب محمدی یاد می کنند، گفت: صدرو انقلاب مدنظر امام راحل به عراق، سوریه، یمن و دیگر کشورها صادر شده است.

 

وی افزود: گرایش مردم یمن آرمان های انقلاب و امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب برای نظام سلطه که در رأس آن اسرائیل و آمریکا است خوشایند نیست.

 

حجت الاسلام قاسمی با تأکید بر این که عربستان صرفا یک ابزار است و نظام سلطه گرداننده اصلی صحنه است، گفت: حملات عربستان به مردم مظلوم یمن مانند حملات اسرائیل به غزه و لبنان است.

 

مسؤول نهاد نمایندگی دانشگاه فرهنگیان استان تهران، عربستان را جاده صاف کن نظام سلطه دانست و ابراز کرد: نظام سلطه تظاهرات و ناامنی در بحرین و تحولات یمن را تهدیدی برای عربستان که پایگاه های اقتصادی و سیاسی آمریکا می داند.    

 

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که مردم یمن تقریبا نصف شبه جزیره عربستان را تشکیل می دهند، گفت: آرمانگرایی مردم یمن موجب نگرانی نظام سلطه شد و این نگرانی مجوزی بود تا عربستان به یمن حمله کند.

 

وی، وحدت ملی مردم یمن را یکی از راه حل های مشکلات این کشور دانست و با اشاره به نقش مهم انصارالله یمن در ایجاد وحدت در این کشور یاد آور شد: انصارالله به دور از انجام امور احساسی، به دنبال ایجاد وحدت در یمن است.

 

وی بیش از 80 درصد کشور یمن را در دست نیروهای انصارالله دانست و این امر را بیانگر موفقیت این گروه در ایجاد وحدت بین مردم این کشور اعلام کرد و گفت: عربستان در این نبرد شکست خورده است، چرا که با مقایسه تجاوز عربستان به یمن با تجاوز اسرائیل به غزه، شکست عربستان در یمن قطعی است.

 

حجت الاسلام قاسمی با تأکید بر تلاش دیپلماتیک برای حل مشکلات یمن، گفت: یمن با حمله به مراکز نظامی عربستان سعودی ثابت کرده نظام سلطه نتوانسته قدرت واقعی آنها را تضعیف کند./1307/ت302/ب4

ارسال نظرات