۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۲
کد خبر: ۲۷۸۴۸۳
آیت‌الله طباطبایی نژاد:

هلال احمر فرصتی برای بروز استعدادهای جوانان است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله طباطبایی نژاد در دیدار با نماینده ولی فقیه در هلال احمر، گفت: روحیات جوان به گونه ای است که به دنبال مطرح شدن است و این گونه جمعیت ها و گردهمایی ها همانند جمعیت هلال احمر سبب بروز استعداها و استفاده هر چه بهتر از توانایی جوانان خواهد شد.
آيت الله طباطبايي نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان امروز در دیدار حجت الاسلام شیخ عبدالحسین معزی، نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر کشور، گفت: جمعیت هلال احمر از جمله نهادهای مردمی است که در چند سال اخیر شاهد رشد و تقویت این نهاد مردمی در سطح کشور بوده ایم.

 

 

وی در ادامه بیان داشت: مهم ترین و اصلی ترین فعالیت جمعیت هلال احمر، جذب جوانان در فعالیت های بشردوستانه و به دور از هر گونه توقع و منافع مادی است و همین امر سبب ایجاد روحیه امید و شادابی در جوانان خواهد شد.

 

آیت الله طباطبایی نژاد در ادامه تصریح کرد: روحیات جوان به گونه ای است که به دنبال مطرح شدن است و این گونه جمعیت ها و گردهمایی ها سبب بروز استعداها و استفاده هر چه بهتر از توانایی جوانان خواهد شد.

 

وی همچنین درباره طرح های اجرایی در جمعیت هلال احمر افزود: آموزش، کارهای اولیه پزشکی در روستاها به ویژه در بحث بهداشت خانواده ها، فعالیت جمعیت در ایامی چون تابستان و نوروز از مهم ترین فعالیت های جمعیت هلال احمر است و جمعیت هلال احمر در استان اصفهان امروز به عنوان معین چند استان دیگر از لحاظ تجهیزات و امکانات و نیرو عمل می کند.

 

در ادامه این دیدار حجت الاسلام شیخ عبدالحسین معزی، نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر کشور درباره جایگاه جمعیت هلال احمر ایران در بین دیگر کشورها گفت: بر خلاف تصور که هلال احمر را نهادی دولتی می دانند، هلال احمر یک جمعیت مردمی خیریه، خدمتگزار، فداکار، ایثارگر در عرصه های خطرناک است و 50درصد از منابع خود از طریق خیریه و موقوفات تأمین می شود.

 

وی در ادامه بیان داشت: هلال احمر بر خلاف دیگر جمعیت های مردمی، یک جمعیت بین المللی است که در عرصه جهانی ایران دهمین کشور و به نسبت جمعیت و داوطلبان نسبت به دیگر کشورها در رتبه اول قرار دارد و عدم توقع داوطلبان مشخصه اصلی اعضای هلال احمر است که در سخت ترین شرایط و حوادث، به صورت بشردوستانه فعالیت می کنند.

 

حجت الاسلام معزی در ادامه بیان داشت: هم اکنون بیش از یک میلیون نفر از جوانان کشور عضو جمعیت هلال احمر می باشند که این آمار به اندازه جمعیت تمام کشورهای خلیج فارس است.

 

وی در ادامه درباره فعالیت های این سازمان تصریح کرد: تشکیل سازمان امداد و نجات، انجام طرح نیابت که برای افراد در سرای سالمندان و هم چنین افراد بدون خانواده اجرا می شود و کشور فرانسه با الگوبرداری از این طرح آن را در کشور خود اجرا می کند، سفره های احسان در ماه مبارک رمضان، کارهای فرهنگی و هم چنین در طرح به تازگی شاهد ایجاد کانون طلاب در جمعیت هلال احمر هستیم که تخصصاً به فعالیت امداد و نجات مشغول هستند.

 

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به وجود 26 شعبه جمعیت هلال احمر در استان اصفهان بیان داشت: یکی از فعالیت های منحصر به فرد در استان اصفهان، آموزش دوره های امداد و نجات برای دیگر کشورها است و فعالیت به صورت بین المللی گسترش داده اند و جمعیت هلال احمر فرصتی برای شکوفایی استعدادهای قشر جوان و ترغیب و تشویق آن به فعالیت های انسان دوستانه است.

 

وی در پایان با تشکر از فعالیت های آیت الله مهدوی نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان اصفهان، افزود: آگاهی هر چه بیشتر مردم با جمعیت هلال احمر و فعالیت های آنان یکی از مواردی است که باید توسط نمایندگان ولی فقیه در استان ها و شهرستان ها در میان مردم بیان شود و ما این تقاضا را از ایشان داریم./1306/پ201/ب4

ارسال نظرات