۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۷
کد خبر: ۲۷۷۹۹۸
عضو هیأت علمی دانشگاه اصفهان:

بررسی دقیق متن توافق و اطلاع رسانی ابعاد مختلف آن به مردم بهترین راه است

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت علمی دانشگاه اصفهان گفت: پس از ارائه نظرات مختلف و جمع بندی نخبگان و فعالان سیاسی اکنون به نظر می رسد بررسی دقیق متن توافق و اطلاع رسانی ابعاد آن به مردم بهترین راه فعلی باشد.
توافق هسته اي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، امیرحسین بانکی، عضو هیأت علمی دانشگاه اصفهان، شب گذشته در جلسه ای با موضوع توافق هسته ای و در حضور نخبگان و فعالان فرهنگی و سیاسی که در خانه انقلاب اصفهان برگزار شد، گفت: به نظر می رسد پس از جمع بندی نظرات ارائه شده در جلسه بررسی دقیق متن توافق و اطلاع رسانی ابعاد آن به مردم بهترین راه فعلی برای بیدار کردن توده مردم درباره توافق صورت گرفته است.

 

وی ادامه داد: با توجه به نظر برد ـ برد دولت در توافق هسته ای و تزریق موج شادی به مردم بدون آن که واقعاً ابعاد مختلف و پیامدهای آن برای آن ها روشن باشد، می بایست حرکتی فرهنگی برای اطلاع رسانی این موضوع به مردم صورت گیرد تا با شناخت بیشتر نسبت به مسأله درباره آن روشنگری صورت گیرد.

 

عضو هیأت علمی دانشگاه اصفهان افزود: این که ما فقط خطوط قرمز رهبری را مطرح کنیم و بگوییم که در توافق اخیر این خطوط رعایت نشده است بعد از تصویب احتمالی توافق از سوی مجلس ممکن است سبب شکل گیری این تفکر شود که سایر خطوط قرمز رهبری هم می تواند در آینده از سوی گروه ها و افراد مختلف نقض شود.   

 

بانکی بیان داشت: با توجه به صحبت های دوستان که در جلسه مطرح شد، تعبیر دیگر این است که رهبر معظم انقلاب به ظرفیت امت نگاه می کنند و با توجه به آن مسیر مذاکرات و توافق را مدیریت می کنند و ما باید جوی ایجاد کنیم تا مردم به این نتیجه برسند که ممکن است توافق خوب نباشد و واقعاً به ابعاد مختلف آن فکر کنند.

 

وی اظهار داشت: آقای عراقچی در صدا و سیما بیان کرد که در بیانیه وزارت خارجه آورده شده که در صورت نقض تعهدات طرف مقابل ما دیگر ارتباط خود با آژانس را قطع می کنیم، من از نمایندگان محترم مجلس می خواهم اگر امکان دارد این موضوع را به صورت قانون در بیاورند.

 

عضو هیأت علمی دانشگاه اصفهان ابراز داشت: برداشت دیگر در جامعه این است که رهبری با اصل مذاکرات موافق نبودند اما اجازه دادند تا دولت کار خود را انجام دهد و ایشان مدیریت کلی را بر عهده داشتند و الان هم تمام اجزای توافق با هماهنگی رهبری صورت گرفته و ایشان راضی هستند در حالی که ایشان دستور بررسی دقیق توافق را دادند که بررسی شود و ببینیم آیا توافق خوب است و آیا می توان آن را در داخل تصویب کرد./939/پ202/ب4

ارسال نظرات