۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۲۷۷۵۸۲
مشاور استاندار در امور روحانیت:

نظام اسلامی بزرگ‌ترین معروف است/ روحانیت حافظ اسلامیت نظام هستند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام احمدی با بیان این‌که بزرگ‌ترین معروف نظام اسلامی است، گفت: روحانیت با حضور در مسؤولیت‌های مختلف نظام حافظ اسلامیت و جمهوریت این حکومت الهی هستند.
حجت‌الاسلام  قهرمان احمدي، مشاور استاندار آذربايجان‌شرقي در امور روحانيت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درتبریز، حجت‌الاسلام قهرمان احمدی، مشاور استاندار آذربایجان شرقی در امور روحانیت و امام جمعه هریس، پیش از ظهر امروز در جلسه هم اندیشی مشاور وزیر کشور در امور روحانیت، حجت الاسلام نمازی و ائمه جمعه و علمای استان آذربایجان شرقی، گفت: قرآن شریف روحانیت را تداوم رسالت انبیاء می داند، روحانیت در تبلیغ دین در تداوم رسالت انبیاء الهی هستند و در تبلیغ و تحکیم آن قدم بر می دارند.

 

وی تصریح کرد: این ویژگی حقا در روحانیت شیعه تجلی دارد، روحانیت شیعه در جهت حفظ دین مبین اسلام در طول سالیان دراز از این سنگر حفاظت و حمایت کرده اند.

 

امام جمعه هریس نظام مقدس جمهوری اسلامی را بزرگ‌ترین معروف عنوان کرد و گفت: امروز روحانیت حافظ نظام اسلامی است و در این راستا این مسؤولیت خطیر را نیز به خوبی انجام می‌دهند.

 

وی ادامه داد: تفاوت اساسی انقلاب اسلامی با دیگر انقلاب های جهان در این است که خاستگاه آن حوزه های علمیه، منبر و منابر و مساجد بوده است که مدیریت تمام این ها با روحانیت بوده است، نقش روحانیت نقشی کلیدی است.

 

مشاور استاندار آذربایجان شرقی در امور روحانیت افزود: حضرت امام خمینی(ره) حکومت را صورت عملی تمامی ابعاد فقه در عرصه جامعه و زوایای زندگی دانسته اند، این نگرش به خوبی وظیفه روحانیت را مشخص می کند.

 

وی تصریح کرد: ابعاد سیاسی فقه اسلامی بیشتر از ابعاد فردی آن می باشد، امروز حفظ نظام اسلامی مانند حفظ اسلام است، بنابراین روحانیت کار نامه درخشانی در حفظ دین در گذشته و در حال حاضر دارند.

 

حجت‌الاسلام احمدی اظهار داشت: روحانیت با تحمل رنج ها عامل شکوفایی نظام اسلامی و این شجره طیبه و درخت پربرکت نظام اسلامی ثمره تمامی اقشار اجتماعی به ویژه روحانیت عظیم الشأن است، روحانیت در کنار مردم هدایتگر و راهنمای جامعه هستند.

 

وی تأکید کرد: روحاینت در تمام عرصه های بعد از انقلاب حضور فعال داشتند، در دوران دفاع مقدس روحانیت بیشترین شهید را در میان کسوت های دیگر جامعه داده است.

 

مشاور استاندار آذربایجان شرقی در امور روحانیت ابراز داشت: امروز دوست و دشمن اعتراف دارد که هیچ رسانه ای به قدر روحانیت مخاطب و گیرایی ندارد، چرا که هزاران نفر دین خود را از روحانیت می گیرند و در زوایای مختلف زندگی خود به روحانیت شیعه اقتدا می کنند.

 

وی افزود: روحانیت در کنار مسؤولیت ذاتی خود، مسؤولیت‌های دیگر را در ارکان مختلف نظام پذیرفته است تا از این نظام الهی از جمهوریت نظام اسلامی و بعد الهی آن حفاظت کنند، این حضور تقویت جمهوریت نظام است./854/ت302/ح

ارسال نظرات