۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۲۷۷۳۶۵
امام جمعه میناب:

دوران صحبت با زبان تحریم به پایان رسیده است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه میناب گفت: ایران توانست به جهان ثابت کند که دوران صحبت با زبان تحریم به پایان رسیده و زبان تحریم نمی تواند کارآیی داشته باشد.
دوران صحبت با زبان تحریم به پایان رسیده است

حجت الاسلام میرزاحسین معتمدی فر امام جمعه میناب در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، گفت: در طول یک سال اخیر، رهبر انقلاب درباره‌ فرایند مذاکرات هسته‌ای کشورمان با کشورهای غربی و رفتار و عملکرد آنان سخنان مختلفی بیان کرده‌اند.


وی افزود: موضع‌گیری صریح و قاطع علیه رژیم صهیونیستی در آستانه‌ مذاکرات ژنو یا میزان نیاز عملی ایران به 190 هزار سو از مهم‌ترین موضوعاتی بود که از سوی ایشان بیان شد و به عقیده‌ کارشناسان و تحلیلگران بر روند مذاکرات تأثیرگذار بود.


امام جمعه میناب بیان کرد: مذاکرات این دور نسبت به دوره های قبلی بسیار متفاوت بوده، مذاکرات قبلی به صورت تشریفاتی برگزار می شد، در حالی که مذاکرات این دوره بسیار جدی، سخت و منطقی بود.

 

وی ادامه داد: هیات مذاکره کننده هسته ای ایران نیز در دوره های مختلف مذاکرات زحمات زیادی کشیدند، این تیم با عقلانیت و ایستادگی بر خطوط قرمز حقوق ملت ایران و اصول خدشه ناپذیر آن تلاش قابل تقدیر و ارزشمند داشتند که قابل ستایش است.


حجت الاسلام معتمدی فر در ادامه تصریح کرد: آنچه که امروز در ژنو انجام گرفته نشان دهنده این است که از موضع عزت،‌ ملت ایران توانست حق هسته‌ای خود را به دشمنانش تحمیل کند و به آنها بقبولاند.

 

وی رهبری داهیانه و حکیمانه رهبر معظم انقلاب و مقاومت و تلاش خستگی ناپذیر دانشمندان هسته ای را زمینه ساز این پیروزی بزرگ دانست.


امام جمعه میناب اذعان داشت: اگر توصیه های رهبری عزیز نبود و ملت شریف نیز در مسیر فرامین ایشان حرکت نمی کردند این پیروزی عظیم حاصل نمی شد.


وی اظهار امیدواری کرد: این توافق آغازی بر توافق های دیگر باشد تا مشکلات و تحریم های ظالمانه بر ضد ملت ایران برچیده شود، توفیق الهی یار هیات مذاکره کننده هسته ای بود تا بتوانند به توافقی که رضایت ملت ایران و رهبری در آن است دست پیدا کنند.


حجت الاسلام معتمدی فر با اشاره به این که با توافق ایران با گروه 1+5 دریچه خوبی برای تعامل با غرب فراهم شد تصریح کرد: غرب وقتی مشاهده کرد که وضع تحریم های متعدد هیچ تاثیری در خلل و عزم ایرانیان ندارد، با دیدگاهی جدید و معقول حاضر به پذیرش این توافق شد.


وی در ادامه اذعان داشت: جمهوری اسلامی ایران در گفت و گوهای هسته ای کنونی چندین دستاورد بزرگ به دست آورده است؛ نخست اینکه ایران توانست به جهان ثابت کند که دوران صحبت از زبان تحریم به پایان رسیده است و زبان تحریم نمی تواند کارآیی داشته باشد و قدرت های بزرگ باید از سیاست تحریم دست بردارند.


امام جمعه میناب در پایان با اشاره به نقش مقام معظم رهبری و مردم در تحقق توافق هسته ای ابراز داشت: مقاومت ملت و هوشمندی رهبر معظم انقلاب و تدبیر دولت کنونی این پیروزی را نصیب کشور کرد و باید خداوند را به خاطر این همه لطف شاکر باشیم./851/ت302/ب4

ارسال نظرات