۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۲۷۷۳۰۸
امام جمعه اهر:

اقتصاد مقاومتی چاره عدم آسیب‌پذیری از سوی تحریم‌ها است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که اقتصاد مقاومتی چاره عدم آسیب‌پذیری از سوی تحریم‌ها است، گفت: مسؤولان باید زمینه ساز حضور اقتصادی مردم در عرصه های مختلف باشند و بستر لازم را فراهم کنند تا سرمایه‌های خرد به سرمایه کلان تبدیل شوند.
اقتصاد مقاومتي

حجت الاسلام ناصر حاجی زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به ضرورت توجه به اقتصاد مقاومتی پس از رفع تحریم‌های ظالمانه غرب اظهار داشت: این‌که مقام معظم رهبری همواره نسبت به اقتصاد مقاومتی، تولید ملی و مسأله اشتغال تأکید دارند، به جهت عدم آسیب‌پذیری اقتصاد کشور از سوی تحریم‌ها است.


وی کارآفرینی، تولید ثروت و استخراج استعدادهای انسانی در داخل کشور را از دیگر توصیه‌های رهبری عنوان کرد و گفت: مسؤولان باید زمینه ساز حضور اقتصادی مردم در عرصه های مختلف باشند و بستر لازم را فراهم کنند تا خود مردم و بخش غیر دولتی وارد میدان شده تا بتوانند کارآفرینی کرده و سرمایه‌های خرد به سرمایه کلان تبدیل شوند.


امام جمعه اهر ادامه داد: باید به خدا و توان داخلی اعتماد و اعتقاد داشته باشیم و به خارج از کشور چشم ندوزیم و تولید داخلی را تقویت کنیم، بعد از مذاکرات هسته ای و احتمال توافق هسته ای رییس جمهور آمریکا حرف هایی زده که نشان می دهد هنوز غرب به دنبال تزلزل در اقتصاد ایران برای تأمین امنیت رژیم صهیونیستی و هم پیمانان منطقه‌اش است.


حجت الاسلام حاجی زاده با بیان این‌که غرب همواره به دنبال منافع خود بوده و زیاده خواه است، افزود: خداوند متعال در آیه 120 سوره مبارکه بقره می فرماید؛ ای پیامبر یهود و نصارا از تو راضی نخواهند شد تا از آنها و دینشان تبعیت نمایی، که لازم است در جامعه با این فکر زندگی کنیم و به فکر اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی و مدیریت جهادی در رابطه با مسائل اقتصادی بوده باشیم.


وی خاطرنشان کرد: غربی ها در رابطه با توافق ذوق زده شدند و بعد از توافق تلاش کردند کسی در هیچ نقطه ای در این مورد مخالفتی نداشته باشد و در شورای امنیت سازمان ملل که تصویب بعضی قطعنامه ها ماه ها طول می کشد، قطعنامه 2231 در اندک مدتی صادر شد.


حجت الاسلام حاجی زاده افزود: در شرایطی که بیش از سه ماه از حمله خصمانه آل سعود به یمن مظلوم می گذرد، اما از این قطعنامه ها خبری نیست و شورای امنیت سکوت کرده است؛ آیا جای تأمل ندارد؟ پس بنابراین ما باید در مقابل زیاده خواهی غرب مخصوصاً دولت آمریکا بایستیم که مقام معظم رهبری فرمودند: سیاست ایران در مقابل دولت مستکبر آمریکا هیچ تغییری نخواهد کرد.


عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی افزود: موضع ایران در مقابل آمریکا مانند سابق هیچ تغییری نخواهد کرد و در مسأله توافق هم هیچ کس نباید عجله کند، این مسأله باید روال قانونی را طی کرده و از سوی مجلس شورای اسلامی و شورای عالی امنیت ملی کشور مورد بررسی قرار گیرد و وقتی به نقطه ای رسید که رهبری بر آن صحه گذاشتند مورد حمایت آحاد مردم قرار خواهد گرفت.


وی ادامه داد: دشمن در فکر دو قطبی کردن جامعه است؛ این در حالی است که رهبری امسال رابا عنوان دولت و ملت همدلی و هم زبانی نام‌گذاری کردهاند،  باید به این نکته توجه شود؛ آنهایی که در فکر دو قطبی کردن جامعه و ایجاد نفاق هستند، نتوانند به اهداف شوم خود برسند و باید بدانیم هرکس از هر ناحیه ای در فکر دوقطبی کردن جامعه باشد، دوست نیست بلکه دشمن نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران است./935/ت302/ح

ارسال نظرات