۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۲۷۷۲۹۸
رییس سازمان بسیج دانشجویی استان آذربایجان‌شرقی تشریح کرد؛

فعالیت تبلیغی گروه‌های جهادی مدارس علمیه آذربایجان‌‌شرقی در مناطق محروم

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان بسیج دانشجویی استان آذربایجان‌شرقی با تشریح فعالیت تبلیغی گروه‌های جهادی مدارس علمیه آذربایجان‌‌شرقی در مناطق محروم، گفت: گروه‌های جهادی بسیج طلاب و روحانیان با همکاری بسیج دانشجویی در مناطق محروم فعالیت تبلیغی و تربیتی دارند.
فعاليت هاي گروه جهادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، عبدالله شادی، رییس سازمان بسیج دانشجویی استان آذربایجان‌شرقی امروز در نشست خبری با رسانه‌ها، اظهار داشت: اردوهای جهادی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این سازمان با هدف محرومیت‌زدایی، مطالبه‌گری، عدالتخواهی و تربیت نیروهای مؤمن و متدین است.


وی با بیان این‌که 80 گروه جهادی در رسته‌های مختلف فعال هستند، خاطرنشان کرد: گروه‌های جهادی بسیج طلاب و روحانیان آذربایجان‌شرقی نیز به عنوان همکار بسیج دانشجویی استان در مناطق محروم فعالیت فرهنگی، تبلیغی و تربیتی دارند.


شادی با اشاره به این‌که طلاب بسیجی حوزه های علمیه استان در گروه‌های فرهنگی و دینی فعالیت دارند، گفت: این گروه‌ها در مناطق محروم با استقبال بسیار مطلوبی همراه بوده است، با توجه به این‌که گروه‌های دانشجویی چندان در حوزه تبلیغی علوم و معارف دینی تخصص ندارند، انتظار داریم حوزه های علمیه در این عرصه یاری‌گر بسیج دانشجویی باشند.


وی با بیان این‌که گروه‌های جهادی در مناطق چاراویماق، ورزقان، اهر و هریس فعالیت بیشتری دارند، افزود: ساخت 17 خانه محروم، چهار مسجد و یک غسالخانه از جمله این فعالیت هاست، ضمن این‌که مرقد جرجیس نبی در منطقه جلفا نیز به همت گروه‌های جهادی ساخته شده و تا 10 روز دیگر افتتاح خواهد شد.


رییس سازمان بسیج دانشجویی استان آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: بر اساس روایات معتبر موجود جرجیس نبی 300 سال پس از حضرت عیسی مسیح(ع) به پیامبری مبعوث شده است که هزاران نفر نیز به واسطه ایشان یکتاپرست شدند و خدمات ارزشمندی در منطقه داشته است.


وی افزود: به علت محرومیت منطقه، مرقد این پیامبر عظیم‌الشأن مهجور مانده بود اما به همت گروه‌های جهادی دانشگاه های هادی‌شهر و جلفا و همت اهالی منطقه توانستیم مرقدی بسیار زیبا برای آن رسول الهی بسازیم.


شادی در بخش دیگری از سخنان خود برگزاری کنگره شهدای دانشجویی استان را از دیگر برنامه‌های این سازمان در سال جاری عنوان کرد و اظهار داشت: همزمان با کنگره هفت جشنواره ورزشی، فرهنگی، علمی، هنری، فضای مجازی و رسانه، نشریات، قرآن و عترت از مهر ماه آغاز خواهد شد.


وی صعود به قلل مرتفع سهند و سبلان، برگزاری سلسله جلسات اخلاقی آیت الله شبستری، برگزاری یادواره شهدای دانشجو، اردوهای رزمی فرهنگی و طرح ولایت دانشجویان استان را از دیگر برنامه های این سازمان برشمرد و گفت: طرح بزرگ ولایت دانشجویان نخبخ و منتخب استان نیز از 12 تا 22 ماه جاری برگزار می شود../935/پ202/ح

ارسال نظرات