۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۰
کد خبر: ۲۷۷۲۲۲
آیت الله مهدوی:

توافقات هیچ تغییری در سیاست های تسلیحاتی ایران به وجود نخواهد آورد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این ایران قبل از توافق هسته ای اخیر، در تحریم تسلیحاتی شدید تری قرار داشت ولی به خرید و فروش اسلحه می پرداخت، گفت: در حال حاضر نیز هیچ تغییری در سیاست جمهوری اسلامی ایران در این موضع اعمال نخواهد شد.
آيت الله سيد ابوالحسن مهدوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری، عصر امروز در جلسه پرسش و پاسخ که در هلال احمر اصفهان برگزار شد، گفت: مکاشفه به خودی خود دارای ارزش نیست.

 

وی در پاسخ به این سؤال که موضع ایران در توافق هسته ای اخیر در حمایت های تسلیحاتی از حماس و حزب الله لبنان چگونه است؟ تصریح کرد: ایران قبل از توافق هسته ای اخیر، در تحریم تسلیحاتی شدیدتری قرار داشت ولی به خرید و فروش اسلحه می پرداخت و در حال حاضر نیز هیچ تغییری در سیاست جمهوری اسلامی ایران در این موضع  اعمال نخواهد شد.

 

آیت الله مهدوی در پاسخ به این سؤال که در صورتی که طبق روایات رزق انسان مشخص است، آیا کسی می تواند مانع رسیدن رزق به انسان شود یا خیر؟ بیان داشت: مقصود از رزق مشخص رزقی است که از موانع عبور کند و انسان باید در جهت به دست آوردن رزق تلاش خود را داشته باشد.

 

نماینده مردم اصفهان در خبرگان رهبری در پاسخ به این سؤال که چرا بعضی از افراد با وجود گناهان بسیار زیاد به مکاشفاتی در عالم وجود دست پیدا می کنند؟ گفت: مکاشفه به خودی خود دارای ارزش نیست و زمانی که به یک عالِم عرضه شود و او تأیید کند، دارای ارزش می شود.

 

وی ادامه داد: بعضی از این مکاشفات از کارهای شیطان است تا انسان را به سمت گناه سوق دهد(مثلاً ایجاد سوء ظن در ذهن افراد به واسطه نمایش دادن چهره افراد دیگر به شکل زشت).

 

آیت الله مهدوی در پاسخ به این سؤال که اگر مردی در حالی که نماز و روزه قضا داشته است، فوت کند و فرزند کوچکی داشته باشد که هنوز به سن تکلیف نرسیده، تکلیف نماز و روزه های قضا شده چه می شود؟ افزود: فرزند تا زمانی که به سن تکلیف نرسیده، وظیفه ای ندارد و زمانی که به سن تکلیف رسید باید به مرجع خود مراجعه کند.

 

وی در پاسخ به این سؤال که وظیفه ما در برخورد با سنت هایی که با عرف جور در نمی آید(تراشیدن سبیل) چیست؟ بیان داشت: سنت ها جزء واجبات دینی نیستند و در برخورد با یک سنت، باید از مرجع خود کسب تکلیف کنیم.

 

نماینده مردم اصفهان در خبرگان رهبری در پاسخ به این سؤال که راه نترسیدن از تاریکی چیست؟ گفت: اگر انسان از تاریکی می ترسد، هرگز نباید خود را در این شرایط تاریکی مطلق قرار دهد چرا که موجب تقویت ترس در وجودش می شود و آرامشش از بین خواهد رفت./939/پ202/ح

ارسال نظرات