۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۲۷۷۰۸۵
استاد معارف و علوم دینی:

نسل امروز برای اعتلای نظام اسلامی راه شهدا را ادامه می‌دهند

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه قاریان قرآن کریم کشور با بیان این‌که بزرگداشت شهدا و نکوداشت یاد و خاطره آنها زمینه ساز تداوم فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اسلامی می شود، گفت: نسل امروز برای اعتلای نظام اسلامی و توسعه کشور، راه شهدا را ادامه می‌دهند.
عمليات مرصاد

عباس کیفی بجستانی، استاد معارف و علوم دینی دانشگاه های استان خراسان شمالی و عضو جامعه قاریان قرآن کریم کشور، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با گرامیداشت پنجم مردادماه، سالروز عملیات افتخارآمیز مرصاد در سال 67، اظهار کرد: اگر چه در این عملیات دشمنان بعثی و منافقان شکست سختی خوردند اما شمار زیادی از رزمندگان ایران اسلامی نیز در این نبرد به شهادت رسیدند که 18 نفر از آنها اهل خراسان شمالی بودند.

 

وی با گرامیداشت یاد و خاطره این شهیدان، به آموزه های قرآنی در این زمینه اشاره کرد و افزود: بر اساس آموزه های اسلامی و قرآنی، شهدا نزد خداوند از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند چرا که عمل به تعالیم قرآن را محور اعمالشان قرار دادند.

 

کیفی بجستانی با بیان این که شهدای اسلام و انقلاب و دفاع مقدس با صبر در برابر مشکلات و فداکاری عظیم از جان شیرین خود در راه بقای اسلام و نظام اسلامی گذشتند، خاطرنشان کرد: اکنون باید یاد این شهدا برای همیشه در یادها باقی مانده و جایگاه آنها حفظ شود.

 

مدرس دانشگاه های استان خراسان شمالی با اشاره به این که زنده نگاه داشتن یاد شهدا از مسلمات انقلاب اسلامی و از آموزه های برگرفته از دین مبین اسلام است، تصریح کرد: بزرگداشت شهدا و نکوداشت یاد و خاطره آنها زمینه ساز تداوم فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اسلامی می شود.

 

وی اظهار کرد: شهدا در دوران دفاع مقدس با صبر و استقامت در مقابل دشمنان ایستادند و در مسیر مبارزه و دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی با نثار جان خویش از هیچ کوششی دریغ نکردند.

 

کیفی بجستانی با بیان این که شهدا و شهادت در محضر پیامبر اسلام(ص) و اهل بیت(ع) از جایگاه بسیار بالایی برخوردار هستند، خاطرنشان کرد: بنابر فرموده پیامبر اکرم(ص) بر روی هر عمل خیری کار نیک دیگری است مگر تا زمانی که انسان در راه خدا به شهادت برسد.

 

وی افزود: شهدا و جانبازان با صبر، ایثار و مقاومت و همچنین با تقدیم خون و اعضای بدن خود از اسلام، قرآن، دین و نظام به خوبی دفاع کرده و اسلام و انقلاب را از خطر دشمنان ایمن ساختند اما اکنون تمامی بازماندگان و نسل های جدید وظیفه دارند با تلاش برای توسعه کشور و اعتلای نظام اسلامی راه راستین آنها را ادامه دهند.

 

این مدرس دانشگاه با بیان این که شهدا مظهر اقتدار، ایثارگری و الگوی رفتاری در جامعه هستند، تصریح کرد: استقلال، اقتدار، سربلندی و عزت ایران اسلامی از خون شهدای عزیز به دست آمده و امروز وظیفه همه ما حفاظت از این ارزش های بزرگ است.

 

کیفی بجستانی شهادت را بالاترین افتخار خواند و گفت: از امام صادق (ع) روایت شده که وقتی نخستین قطره خون شهید به زمین می چکد تمام گناهانش بخشیده می شود.

 

عضو جامعه قاریان قرآن کریم کشور خاطر‌نشان کرد: شهیدان نه وسواس و تردید ظاهری داشتند و نه گناه و شک باطنی، آنها نسبت به خداوند متعال و وعده‌های او اطمینان قلبی و کاملی داشتند از این‌ رو پای معامله‌ای را با خون خود امضا کردند که والاترین و بالاترین ثمن آن رضایت و قرب حضرت حق بود.

 

وی با تأکید بر این که می بایست یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس از جمله شهدای عملیات مرصاد، بیش از پیش گرامی داشته شود، تصریح کرد: برگزاری یادواره های شهدا با کیفیت و کمیت بیشتر می تواند نقش مهمی در ترویج فرهنگ شهادت و حراست از دستاوردهای شهدا در جامعه امروز داشته باشد که این مهم می بایست مورد توجه مسؤولان و متولیان امر قرار گیرد.

 

گفتنی است، عملیات مرصاد آخرین عملیات جنگ تحمیلی، نبردی بزرگ در جبهه‌ غرب میان ایران و سازمان موسوم به مجاهدین خلق بود که در روز سوم مردادماه 1367 آغاز و پس از سه روز در پنجم مرداد پایان یافت.

 

در این عملیات منافقان و دشمنان به گمان خود با استفاده از خلاء به وجود آمده پس از پذیرش قطعنامه آتش بس، می خواستند در شش روز به تهران برسند که با پاسخ قاطع یاران امام مواجه شده و چهار هزار و 800 نفر از نیروهای آنها کشته شد./9314/ت302/ی

ارسال نظرات