۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۲۷۶۹۴۲
رییس جمهور در دیدار علما، هنرمندان و نخبگان کردستان:

پیروزی در مذاکرات هسته ای بدون وحدت امکانپذیر نبود/ حق ملت را به دنیا شناساندیم

خبرگزاری رسا ـ رییس جمهور در جمع علما، هنرمندان و نخبگان کردستان، پیروزی در عرصه مذاکرات هسته ای را نتیجه وحدت و انسجام دانست و تاکید کرد که ما در این مذاکرات حق ملت را به دنیا شناساندیم و عملیات اجرایی رفع تحریم ها نیز آغاز شده و در حال انجام است.
رييس جمهور در ديدار علما و نخبگان کردستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والسملمین حسن روحانی در دیدار با علما، روحانیان، هنرمندان و برگزیدگان استان که در مجتمع امام خمینی(ره) انجام شد، ضمن اظهار خوشحالی از حضور در میان مردم کردستان اظهار داشت: ما بعد از سال‌ها مبارزه سر انجام به مقطع واحدی از پیروزی دست پیدا کردیم و توانستیم با سر فرازی به بسیاری از فتنه‌ها خاتمه دهیم.
رییس جمهور در ادامه این دیدار با اشاره به مرداد سال 58 گفت: این ماه ماهی بود که بعد از سال‌ها مبارزه مجلس خبرگان قانون اساسی شروع به کار کرد و این شروع بسیاری از حرکت‌های خود جوش و اساسی ملت ایران بود.
حجت الاسلام والمسلمین روحانی تصریح کرد: سال 67 نیز ما در حال سپری نمودن روزهای پایانی هشت سال جنگ تحمیل شده در کشور ایران بودیم.
وی عامل پیروزی‌های متعدد در منطقه کردستان را در آن زمان اتحاد شیعه و سنی بیان و تأکید کرد: اتحاد شیعه و سنی در این منطقه زبانزد دنیاست و دشمنان ما با ترفندهای بسیار با وجود این اتحاد نتوانستند بر این ملت فایق آیند.
وی خاطر نشان کرد: ما باید تفکر جدایی، تفرقه و اختلاف شیعه و سنی را برای همیشه از بین برده و تنها به هدف مشترک مان که توسعه و آبادانی کشور ایران است بیاندیشیم.
حجت الاسلام والمسلمین روحانی بیان کرد: این اتحاد را ما بیشتر از وحدت و یگانگی مشاهده کردیم و هیچ مسلمانی در این مورد مهم شک ندارد چرا که همه دوستدار سروران جوانان بهشت حضرت حسن و حسین هستند؛ شیعه و سنی تردید ندارند که ما از یک خدا، یک قرآن و پیامبرمان حضرت محمد (ص) به یک هدف و مقصد نهایی پیروی می‌کنیم.
وی افزود: ما امروز در منطقه خاورمیانه شاهد معضلات و مشکلات بزرگ و تفرقه‌های قومی و مذهبی هستیم؛ اما ما این موارد برایمان بسیار بی اهمیت و در یک کشور و زیر یک پرچم واحد تحت رهبری مقام معظم رهبری و قانون اساسی با هدف توسعه مادی و معنوی کشور قدم بر می‌داریم و این حرکت‌های ارزشمند به موفقیت‌ها و پیروزی‌های بزرگ ختم شده است.
رییس شورای عالی امنیت ملی کشورمان در ادامه با اشاره به جایگاه ارزشمند شهیدان ایران اسلامی، تصریح کرد: صیاد شیرازی‌ها و نجات اللهی‌ها برای این سرزمین جنگیدند و مبارزه کردند و آرامش و امنیت این روزها ما در سایه رزمندگان و شهدا به دست آوردیم؛ آن‌ها که انقلابی عظیم کردند.
رییس جمهور در ادامه افزود: ما در سال‌های اوایل انقلاب در حالی که مشغول ساماندهی مملکت بودیم دشمن ناجوانمردانه هشت سال جنگ را بر این ملت تحمیل کردند و ما با امضای قطعنامه 598 بار دیگر استقامت و ایستادگی این ملت را در برگی دیگر از تاریخ به ثبت رساندیم.
وی جریانات سیاسی که توسط دشمن در کشور راه اندازی شد را نشان از ضعف دشمن دانست و اظهار داشت: در کمال قدرت قطعنامه 598 را پذیرفتیم و عظمت ملت ایران را در برابر متجاوزان که تن دشمنان را به لرزه انداخته بود را به ثبت رساندیم.
رییس جمهور با تأکید بر بحث مذاکرات هسته‌ای ایران تصریح کرد: انرژی هسته‌ای حق ملت ایران است و این ملت سال‌های سختی را با تحریم‌های پر فشار کشورهای دیگر تحمل کرده تا بار دیگر پیروزی دیگری را در برگ تاریخ این انقلاب به ثبت برساند؛ تحریم ظالمانه ابرقدرت‌های دنیا فشاری بود برای از میان برداشته شدن این حق ملت ایران که ملت ایران حق قانونی شان را به دنیا شناساندند.
حجت الاسلام والمسلمین روحانی افزود: در قطعنامه 2231 سازمان ملل حق غنی سازی هسته‌ای به ایران داده شده است که مورد قبول نظام حقوقی سازمان ملل نیز می‌باشد و این مهری بر پایان تحریم‌های ظالمانه علیه ایران است.
وی خاطر نشان کرد: عملیات اجرایی و برداشته شدن تحریم‌ها و فشارهای ظالمانه‌ای که بر مردم ما عارض شد در حال انجام است و این پیروزی‌ها بدون وحدت و یکپارچگی مان امکان‌پذیر نبود و باید کشور را با شتاب بیشتری به سوی توسعه ایجاد اشتغال و ایجاد فضای تولید سوق دهیم و صادرات غیر نفتی را در کردستان با همدلی و هم زبانی شتاب دهیم چرا که شهیدان از ما انتظار دارند و ما نیز از هنرمندان و نخبگان به ویژه روحانیون معزز انتظار داریم.
وی اظهار داشت: امروز در فضای روابط با کشورهای دیگر شرایط بسیار خوبی داریم و با درست کردن در این شرایط می‌توانیم شاهد ایرانی آباد باشیم. /پ201/ج
ارسال نظرات