۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۲۷۶۸۳۷
مدیر مجتمع معلولان شهید فهمیده کاشان خبر داد؛

راهیابی دانش آموزان ناشنوای کاشانی به مسابقات معارف اسلامی کشور

خبرگزاری رسا ـ مدیر مجتمع معلولان شهید فهمیده کاشان از راهیابی پنج دانش آموز ناشنوای این مرکز به مسابقات کشوری معارف اسلامی خبر داد و گفت: این گروه از دانش آموزان با کسب رتبه اول در مرحله استانی مسابقات موفق شدند مجوز حضور در مسابقات معارف اسلامی کشور را کسب کنند.
معارف اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حسنعلی هادی، مدیر مجتمع معلولان شهید فهمیده کاشان امروز در گفت‌و گو با خبرنگاران گفت: این گروه از دانش آموزان با کسب رتبه اول در مرحله استانی مسابقات موفق شدند مجوز حضور در مسابقات معارف اسلامی کشور را کسب کنند.

 

وی افزود: فاطمه رشیدی در رشته تفسیر قرآن، محمد خاوری در رشته تلاوت قرآن، سید مهدی سجاد زاده در رشته اذان، مهدیه زاهدی عبد الهادی در رشته احکام و سمیه سادات بصیری در رشته انشای نماز موفق شدند مجوز حضور در مسابقات معارف اسلامی کشور را کسب کنند.

 

هادی یادآورشد: با توجه به جمعیت مدارس معلولان و همچنین شرایط تشکیلات سازمانی برای اختصاص معاون و مربی، یکی از مشکلات این مدارس، فقدان مربی پرورشی جهت فعالیت های فوق برنامه و مکمل است.

 

وی تأکید کرد: فلسفه مدارس معلولان تغییر نگرش جامعه است تا باور کنند که معلولیت مترادف با ناتوانی نیست، بلکه معلول فردی است که نیازهای ویژه ای دارد که اگر برآورده شود، خواهد توانست مانند دیگر افراد عادی در جامعه نقش آفرینی کند.

 

مدیر مجتمع معلولان شهید فهمیده کاشان با اشاره به این که نگاه ترحم آمیز جامعه به معلولان مهم‌ترین مشکل این گروه از افراد است، گفت: با تبیین توانمندی‌های آنها باید این نگرش اصلاح شود.

 

هادی در ادامه یادآور شد: آموزش دانش آموزان معلول و همچنین پرورش استعداد آنها برای ایجاد فرصت هایی است تا آنها بتوانند شغلی متناسب با توانمندی هایشان را به دست آورند./1307/پ203/ح

ارسال نظرات