۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۲۷۶۶۹۲
جوانبخت:

رسانه‌ها در راستای فرهنگ‌سازی وقف‌های نوین تلاش کنند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: رسانه‌ها ضمن ترویج فرهنگ وقف، تبلیغ در جهت ایجاد وقف های جدید منطبق با نیازهای روز را در اولویت قرار دهند.
جوانبخت

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت الاسلام ناصر جوانبخت، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی در دیدار با هیات رییسه انجمن خبرنگاران استان، وسایل ارتباط جمعی را از ابزارهای مؤثر برای ترویج و تبلیغ وقف برشمرد و گفت: انعکاس اخبار مجموعه اوقاف و امور خیریه می تواند گامی در راستای انعکاس عملکرد این اداره کل و افزایش آگاهی های عمومی از برنامه های این مجموعه باشد.

 

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر سمت و سو بخشیدن به موقوفات جدید و فرهنگ سازی برای وقف های نوین، خاطرنشان کرد: رسانه ها نقش مهمی در فرهنگ سازی وقف های نوین می توانند داشته باشند.

 

جوانبخت تأکید کرد: اصحاب رسانه ها و جراید استان ضمن ترویج فرهنگ وقف، تبلیغ در جهت ایجاد وقف های جدید منطبق با نیازهای روز را در اولویت قرار دهند.

 

وی فعالیت های قرآنی، انرژی هسته ای، دارو و درمان، سلامت، پژوهش را از جمله مواردی برشمرد که فرهنگ سازی مناسب منجر به ثبت موقوفاتی در این زمینه خواهد شد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی به عنوان نمونه به بیمارستان موقوفه نمازی شیراز اشاره کرد و گفت: این بیمارستان با هزینه کم به بیماران کلیوی بسیاری در سطح کشور و استان فارس ارائه خدمات می دهد، درحالی که بسیاری از مردم از موقوفه بودن آن بی خبرند.

 

جوانبخت تأکید کرد: رسانه ها می توانند با اطلاع رسانی مطلوب ، مردم را با آثار و پیامدهای وقف آشنا کرده و منشأ خیر و برکت باشند./1325/د102/ی

ارسال نظرات