۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۳
کد خبر: ۲۷۶۵۰۳
استاد حوزه و دانشگاه:

تفسیر های گوناگون از توافق هسته ای موجب سوء استفاده دشمن می شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه بر ضرورت پرهیز از تفسیرهای گوناگون در خصوص توافق هسته ای از سوی گروه های سیاسی تأکید کرد و افزود: نباید برخی اقدامات در این خصوص موجب سوء استفاده دشمنان شود.
توافق هسته اي

حجت الاسلام محمد کاکلیان، استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در محمودآباد با اشاره به توافق هسته ای ایران با کشورهای غربی، گفت: غرب در برابر منطق گویا و قوی ایران اسلامی مجبور به پذیرش حق کشورمان در استفاده صلح آمیز از فناوری هسته ای شد.

 

وی با بیان این که امروز غرب در برابر عزت و اقتدار ایران اسلامی زانو زده است، افزود: غرب به ویژه آمریکایی ها به این نتیجه رسیدند که دیگر تهدید و تحریم علیه ملت مقاوم ایران کارساز نیست.

 

استاد حوزه علمیه مازندران، تحریم های ظالمانه ویک جانبه غرب علیه ایران اسلامی را فرصتی برای خودکفایی و پیشرفت کشورمان فراهم کرده است، گفت: امروز در سایه همین تحریم ها ایران اسلامی به کشوری مقتدر و اثرگذار در منطقه تبدیل شده است.

 

حجت الاسلام کاکلیان با اشاره به این که آمریکا از الگو شدن نظام اسلامی درجهان بسیار هراسان است، ادامه داد: غرب به سرکردگی آمریکا همه توان و سرمایه خود را در جهت جلوگیری از الگو شدن ایران اسلامی در جهان به کار گرفت اما شکست خورد.

 

وی با بیان این که موضوع پرونده هسته ای ایران تنها بهانه آمریکایی ها برای فشار به ایران اسلامی بود، خاطرنشان کرد: غربی ها به ویژه آمریکا به خوبی می دانند که نظام اسلامی هیچ گاه در پی تولید سلاح هسته ای نبوده و نخواهد بود.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این مذاکرات حساس ایران با کشورهای غربی بالاخره با ایستادگی، مقاومت و همچنین رهنمودها و تدابیر مقام معظم رهبری به پایان رسید، گفت: باید از نتیجه این مذاکرات در جهت رشد و
بالندگی کشورمان بهره گیریم.

 

حجت الاسلام کاکلیان همچنین بر ضرورت پرهیز از تفسیرهای گوناگون در خصوص توافق هسته ای از سوی گروه های سیاسی تأکید کرد و افزود: نباید برخی اقدامات در این خصوص موجب سوء استفاده دشمنان شود.

 

وی به رهنمودهای مهم مقام معظم رهبری در خصوص حفظ وحدت و همدلی پس از توافق هسته ای تأکید کرد و گفت: در شرایط فعلی مهم ترین نیاز کشور وحدت حول محور رهبری نظام است.

 

استاد حوزه و دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود به ورود هیأت های اقتصادی به کشور پس از توافق هسته ای اشاره کرد و گفت: با توجه به تحریم‌های 12 سال گذشته، بازار ایران برای کشورهای اروپایی بازار پرجذبه‌ای است و به حتم این فضا زمینه مناسبی برای ارتباطات اقتصادی است.

 

وی تصریح کرد: کشورهای اروپایی در تدارک برنامه‌هایی برای ورود و عقب نماندن از رقبا هستند، در دنیای امروز همه کشورها به ارتباطات با کشورهای مختلف نیازمندند و هیچ کشوری نمی تواند ادعا کند که می تواند دیواری اطراف کشور خود بکشد و با کسی در ارتباط نباشد.

 

حجت الاسلام کاکلیان خاطرنشان کرد: مذاکرات 22 ماهه بزرگترین جنگی بود که در صحنه دیپلماتیک با صهیونیست‌ها داشتیم و به نظر می‌رسد ما در این مبارزه برنده شدیم و رفت و آمدهای چند روز گذشته آمریکا و اسرائیل نیز مبین این امر است.

 

این کارشناس سیاسی با اشاره به این که سطحی نکری و احساسی برخورد کردن در روابط سیاسی کار درستی نیست، گفت: دولت فعلی در روابط دیپلماتیمک عمیق برخورد کرده است و این امر با ادبیات عامیانه و روزمره متفاوت است.

 

حجت الاسلام کاکلیان با بیان این که زمینه و بستر مناسب برای رشد و توسعه داریم، افزود: باید دید این رفت و آمدها در کدام بخش از پازل توسعه کشور جای می‌گیرد، اگر برنامه‌ای برای رشد و توسعه همه جانبه ایران داشته باشیم، روابط خارجی بخشی از این پازل باید تلقی شود و اگر برنامه نباشد روابط برای ما تعیین کننده هستند و ما بازار مصرف برای دول خارجی می‌شویم./950/ت302/ب1

ارسال نظرات