۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۹
کد خبر: ۲۷۶۱۸۰
کارشناس دینی:

دشمن به دنبال از بین بردن اعتقادات و دین جوانان است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس دینی بدحجابی را بدتر از بمب اتم دانست و گفت: فساد به دو شکل اخلاقی و اعتقادی وجود دارد که فساد اعتقادی دیدگاه جوانان را نسبت به اهل بیت(ع) و ارزش ها تخریب می کند، بنابراین در جامعه امروز اعتقادات و دین جوانان در خطر است.
حجت الاسلام حسين زيارتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام حسین زیارتی، کارشناس دینی چهارشنبه شب در مراسم ستاد قالی شویان فین کاشان در جوار مضجع نورانی حضرت سلطان علی بن امام باقر(ع) در مشهد اردهال کاشان، با اشاره به این که عاقبت به خیری مهم تر از آغار کار است، گفت: امیرمؤمنان(ع) به فرزند خود سفارش می کند فکر نکنی کسی که الان خوب است و تا آخر خوب خواهد بود و یا کسی که الان بد هستند تا آخر بد خواهد بود.

 

وی افزود: انسانی یک ماه روزه داری و عبادت کرده است، اگر از خوبی های خود مواظبت نکند، شیطان آنها را خواهد دزدید چرا که افرادی بوده اند که یک عمر خوبی کردند و با یک لحظه غفلت، همه خوبی های شان را بر باد دادند.

 

حجت الاسلام زیارتی با اشاره به این که بسیاری از ما امر به معروف و نهی از منکر را فراموش کرده ایم و جامعه از این فراموشی آسیب دیده است، گفت: دشمن فهمید با تحریم و جنگ نمی تواند به ایران اسلامی ضربه بزند، از این رو با تهاجم فرهنگی به دنبال ترویج بی بندوباری و بی حجابی است.

 

این کارشناس دینی بدحجابی را بدتر از بمب اتم دانست و گفت: فساد به دو شکل اخلاقی و اعتقادی وجود دارد که فساد اعتقادی دیدگاه جوانان را نسبت به اهل بیت(ع) و ارزش ها تخریب می کند، بنابراین در جامعه امروز اعتقادات و دین جوانان در خطر است.

 

وی با سفارش به پناه بردن به قرآن در گرفتاری، مشکلات، بدبختی و آخرالزمان، گفت: قرآن بهترین پناه گاه انسان است و ارادت به اهل بیت(ع) انسان را عاقبت بخیر می کند.

 

به گفته وی، باب توبه همواره برای انسان فراهم است و در روایات فراموشی گناه را یکی از عوامل عاقبت به شر شدن انسان دانسته اند.

 

حجت الاسلام زیارتی با اشاره به این که خداوند همیشه چشم به راه بندگان گناهکار نشسته است، گفت: از پیامبر اسلام(ص) روایت است 4 چیز نشانه شقاوت انسان است که نخستین آن فراموشی گناهان گذشته است.

 

این کارشناس دینی افزود: دومین نشانه انسان بدبخت  این است که همیشه خوبی های خود را به رخ دیگران می کشد، از این رو امام راحل می فرماید کسی که زیاد من، من می کند، این ‹‹من›› شیطان است.

 

وی با یادآوری خدمات امام راحل و فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که انقلاب را جز با نام امام خمینی(ره) نمی شناسند، گفت: در زمان قبل از انقلاب در مناسک حج ایرانی ها را برادر و دوست اسرائیل می دانستند، اما امروز مسلمانان با دیدن یک ایرانی اشک شوق می ریزند که این مهم نتیجه خدمات امام راحل در جهان اسلام است.

 

به گفته وی، امام خمینی(ره) هیچگاه ‹‹من›› نگفت و فقط در ابتدای انقلاب گفت من تو دهن دولت می زنم که بلافاصله این کار را به پشتوانگی مردم یاد کرد، از این رو دیده می شود در بتن من گفتن امام، ما نهفته است.

 

صِرف خواندن قرآن انسان را سعادتمند نمی کند

حجت الاسلام زیارتی سومین نشانه انسان بدبخت را نگاه کردن به بالادست در مسائل مادی دانست و گفت: برخی به دلیل چشم و هم چشمی، مهریه هایی غیر معقول و نجومی برای ازدواج تعیین می کنند و از طرفی در جامعه شاهد مسابقه ثروت اندوزی هستیم.

 

این کارشناس دینی با اشاره به این که در روایات سفارش به سبقت گرفتن در خوبی ها شده است، گفت: خداوند در قرآن می فرماید جامعه ای که در آن اسراف و تبذیر باشد، محکوم به نابودی است، صِرف خواندن قرآن انسان را سعادتمند نمی کند، بلکه باید درآن تدبر کرد و به آن عمل کرد.

 

حجت الاسلام زیارتی با اشاره به این که چهارمین ویژگی انسان بدبخت نگاه کردن به پایین دست در امور دین است، گفت: برخی با خواندن دو رکعت نماز غفیله به خود می بالند، درحالی که باید به نمازهای امیرمؤمنان(ع) غبطه خورد و به سیره آن بزرگان عبادت و رفتار کرد./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات