۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۹
کد خبر: ۲۷۶۱۴۸
استاد حوزه و دانشگاه:

انقلاب اسلامی دارای هویتی ضد استکباری و ضد امپریالیستی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ریاضی گفت: ریشه های تفکر انقلابی در تضاد با استکبار جهانی و در شکل متکامل خود دارای یک هویت ضد استکباری و امپریالیستی است.
استکبار ستيزي استکبار ستيزي

حجت الاسلام باقر ریاضی بخشایش، استاد حوزه و دانشگاه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، گفت: ریشه های تفکر انقلابی در تضاد با استکبار جهانی و در شکل متکامل خود دارای یک هویت ضد استکباری و امپریالیستی است.

 

وی هویت نظام استکباری را یک هویت تمامیت خواه و بی منطق عنوان کرد و گفت: منطق و نگرش چنین دولتی تحقیر دولت ها و ملت های دیگر است و سیاست خود را در راستای سلطه و تسلط بر ملت های دیگر برای نفع اقتصادی پیش می برد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه، تصریح کرد: علت عدم تحمل انقلاب اسلامی از سوی کشورهای استکباری همین شکل و ساختار درونی دولت های غربی می باشد، تعرض به منابع و امکانات خدادادی یک ملت و استعمار آن به نفع خود این کشور ها از سوی تفکر انقلابی غیر قابل تحمل است.

 

وی تأکید کرد: هویت تفکر انقلاب هویت عزتمدارانه می باشد چنانچه در آیات و روایات اسلامی بر آن تأکید خاصی شده است به طوری که عزت حقیقی را قرآن کریم برای خداوند متعال و رسول گرامی اسلام و مؤمنین می داند.

 

حجت الاسلام ریاضی شکل و ساختار اندیشه ای انقلاب را الهام گرفته از اسلام ناب محمدی عنوان کرد و افزود: انقلاب اسلامی در حقیقت انقلاب مستضعفان جهان است و زمینه نیل به ارثیه آن ها یعنی زمین را برای آن ها فراهم خواهد کرد، حضرت امام (ره) نیز این انقلاب را انقلاب مستضعفان عنوان کرده است.

 

وی ابراز داشت: چنین تعارضی یک تعارضی ماهوی است، بنابراین یک تعارض عرضی و گذرا نبوده تا با مذاکرات قابل رفع و از میان رفتن باشد و با چیز های عادی دیگر نیز این امر امکان ندارد.

 

استاد جامعةالمصطفی تبریز ابراز داشت: سازش و صلح با آمریکا و دولت های هم سنخ آن تنها با تغییر حقیقت یکی از آن دو امکان خواهد داشت، بنابراین یا باید انقلاب اسلامی از آرمان های خود دست بردارد که این امکان ندارد و یا باید استکبار جهانی از خوی متکبرانه خوی دست بکشد، که راحل این مطلب نیز همین است./854/ت302/ح

ارسال نظرات