۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۲۷۶۰۳۶
استاد حوزه تبیین کرد؛

میانبرهای رسیدن انسان به سعادت

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم از صدقه، انفاق، وقف و خدمت به خلق به عنوان میانبرهای رسیدن انسان به سعادت نام برد و گفت: رسیدن به سعادت نیازمند خودداری از خواسته‌ها و هوس‌های دنیوی است.
قيامت و مرگ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احمد فقیهی، استاد حوزه علمیه قم، ظهر امروز در شبستان امام خمینی(ره) در حرم حضرت فاطمه معصومه(س) با اشاره به این‌که خداوند در این دنیا با توبه خیلی زود از گناه بندگان می‌گذرد و در صورت توبه و عدم بازگشت به گناه، آن‌ها را مورد مغفرت قرار می دهد، گفت: کسانی که فرصت توبه را از دست داده و عمر خود را با گناه تباه می کنند در این صورت تکان دهنده ترین بازخواست ها در قیامت ها از این افراد صورت می گیرد.

 

وی افزود: بیشترین آیات قرآن درباره هشدار معاد به بندگان است و به حدی بعضی از آیات تکان دهنده است که اگر انسان آن‌ها را جدی نگیرد عاقبت خوشایندی در انتظار او نخواهد بود.

 

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: آیات سوره هود به‌قدری درباره قیامت تکان دهنده است که رسول خدا(ص) همواره به حضرت علی (ع) و صحابه می‌فرمود آیات سوره هود در خصوص قیامت مرا پیر کرد.

 

حجت الاسلام فقیهی با اشاره به این‌که خداوند در دنیا برای رسیدن انسان به سعادت میانبرهایی مانند صدقه، انفاق، وقف و خدمت به خلق قرار داده است، ادامه داد: انسان با استفاده از این راه‌ها می‌تواند قیامت سخت را برای خود به شیرین‌ترین لحظه عمر بدل کند و این امر مستلزم این موضوع است که انسان از خواسته‌ها و هوس های دنیوی خود خودداری کند.

 

وی اظهار کرد: آیات قرآن کریم تنها بخشی از وقایع قیامت را بیان کرده و وقایع قیامت سهمگین تر از آن چیزی است که ما تصور می‌کنیم بنابراین بهتر است تا جایی که می‌توانیم به نحو شایسته خود را برای این روز آماده کنیم.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که تمام ائمه(ع) از هیبت خداوند و حسابرسی روز قیامت در ناله و زاری بودند، افزود: ناله و زاری و ائمه(ع) به دلیل ترس از گناهان نبود بلکه به این دلیل بود که آن‌ها می‌خواستند ما را متوجه حقیقت واقعی زندگی کرده و به ما نشان دهند که حقیقت واقعی زندگی، زندگی دنیوی نیست بلکه زندگی اخروی و آماده شدن برای معاد الهی است./837/پ202/ی

ارسال نظرات