۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲
کد خبر: ۲۷۶۰۰۵
آیت الله ممدوحی در گفت وگو با رسا مطرح کرد؛

هشدار نسبت به بازگشت پذیر بودن خودکار تحریم ها/ عهدشکنی در ذات آمریکایی ها نهفته است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به مبهم بودن مسیر رفع تحریم ها، نسبت به بازگشت پذیر بودن خودکار تحریم ها هشدار دارد و گفت: در حال حاضر نیز تیم مذاکره کننده باید همانند مذاکرات گذشته مقاومت کرده و بر اصول خود ایستادگی کنند.
آيت الله ممدوحي

آیت الله حسن ممدوحی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به قطعنامه اخیر شورای امنیت سازمان ملل درباره توافق هسته ای ایران با طرف های غربی گفت: توافق اخیر توافق محسوب نمی شود بلکه حکومت آمریکا است.


وی افزود: هر چه آمریکایی ها از توافق انتظار داشتند در متن اخیر گنجانده شده است اما آنچه ایران می خواست در آن دیده نمی شود، از همین رو مسؤولان باید بسیار هوشیار باشند تا دستاوردهای هسته ای جمهوری اسلامی ایران از بین نرود.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به مبهم بودن مسیر رفع تحریم ها، نسبت به بازگشت پذیر بودن خودکار تحریم ها هشدار داد و اظهار داشت: در حال حاضر نیز تیم مذاکره کننده باید همانند مذاکرات گذشته مقاومت کرده و بر اصول خود ایستادگی کنند.


وی ادامه داد: تیم مذاکره کننده هسته ای باید به تلاش ها و مقاومت های خود ادامه دهد، توافقنامه وین توافق نیست؛ توافق این است که دو طرف مقاصد خود را به میان آورند و بر حسب توافق تصمیم گیری کنند، نباید به گونه ای باشد که به صورت یکطرفه توافق به تصویب برسد.


آیت الله ممدوحی با بیان این که آمریکایی ها می گویند که ما توافق گذشته را با مشورت صهیونیست ها نوشتیم، ابراز داشت: مگر قرار بود آمریکا با صهیونیست ها توافقنامه بنویسد، قرار بود آمریکا و طرف های غربی با ایران توافق داشته باشند.


وی عنوان کرد: اگر برخی از گزارش ها درباره توافق و قطعنامه ایران صحیح باشد قطعا مورد پذیرش جمهوری اسلامی ایران نخواهد بود.


نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که افزون بر حفظ حقوق ملت ایران اصول حکمت، عزت و مصلحت باید از سوی مسؤولان رعایت شود، خاطرنشان کرد: بنیانگذار کبیر انقلاب همواره فرمودند که با دشمن نباید مسامحه کرد.


وی اضافه کرد: باید با دشمنان همانگونه رفتار کرد که آنها رفتار می کنند؛ کسانی که به عهد خود وفا می کنند به یک سری اصول و مبانی معتقد هستند اما آمریکایی ها به هیچ چیز معتقد نیستند از همین رو نمی توان به آنها اعتماد کرد./1323/ت302/ج

ارسال نظرات