۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۷
کد خبر: ۲۷۵۷۳۹
نماینده خبرگان رهبری:

عزت ملت ایران در جریان توافق هسته ای لحاظ شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی گفت: حمایت از تیم هسته‌ای و بررسی دقیق جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای برای رسیدن به توافق نهایی ضرورت امروز جامعه است.
حجت الاسلام والمسلمين پورمحمدي امام جمعه مراغه

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به ضرورت حرکت تیم مذاکره کننده هسته‌ای در چارچوب رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی، اظهار داشت: مذاکرات قدرتمند هسته ای ایران با شش قدرت جهانی و اتحادیه اروپا موفقیتی ارزشمند محسوب می شود.

 


وی با اشاره به این‌که حمایت از تیم هسته‌ای و بررسی دقیق جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای برای رسیدن به توافق نهایی ضرورت امروز جامعه است، خاطرنشان کرد: نامه اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی به رییس جمهور چراغ راه مردم و مسؤولان در دوران بررسی مجلس به توافق نهایی است.

 


امام جمعه مراغه با بیان این‌که اظهارنظر پیرامون جمع‌بندی مذاکرات هسته ای برای رسیدن به توافق نهایی منوط به بررسی دقیق بندهای موجود است، تصریح کرد: آنچه مسلم است؛ باید عزت و اقتدار ملت ایران در جریان تصویب یا رد این توافق لحاظ شود، به عبارت دیگر دستاوردهای هسته‌ای به سادگی به دست نیامده که از دست بدهیم.

 


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با تأکید بر این‌که تیم مذاکره کننده ایران در جریان مذاکرات هسته‌ای نهایت تلاش خود را داشته و رهبر انقلاب نیز از این تلاش‌ها قدردانی کرده‌اند، افزود: تیم هسته ای در برابر زیاده خواهی رقبای خود ایستادگی کرده و با منطق ایرانی توانستند، اندیشه، تفکر و تدبیر را حاکم کنند.

 


نماینده خبرگان رهبری به رسمیت شناختن فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران در جامعه جهانی، لغو تحریم ها و جلوگیری از بروز تنش جدی علیه کشور را از مهم‌ترین دستاوردهای مذاکرات هسته ای دانست و گفت: البته مبانی تمامی این مذاکرات بر پایه فتوای رهبر معظم انقلاب مبنی بر حرام بودن استفاده و ساخت سلاح های کشتار جمعی است.

 


وی خاطرنشان کرد: دولت های بزگ جهان همیشه ایران را متهم به ساخت بمب هسته ای می کردند که هم اکنون با این توافق، فعالیت های هسته ای ایران به عنوان صلح آمیز به جامعه جهانی معرفی و از این حقوق دفاع شد، ضمن این‌که ایران پیش از این عضو شورای منع سلاح های هسته ای بوده است.

 


امام جمعه مراغه با تأکید بر این‌که مذاکرات هسته ای جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور هسته ای به رسمیت شناخته است، افزود: البته در این میان نباید از نقش عمده مقاومت و پشتیبانی رهبر انقلاب و مردم از دولت در جریان مذاکرات هسته ای نیز غافل بود./935/ت302/ب4

ارسال نظرات