۲۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۲۷۵۶۲۵
استاد حوزه علمیه محمودآباد:

شورای نگهبان حافظ آرمان ها و ارزش های اسلام و انقلاب است

خبرگزاری رسا ـ رییس نظارت و بازرسی بر انتخابات شورای نگهبان محمودآباد، شورای نگهبان را حافظ انقلاب و اسلام در کشور دانست و گفت: شورای نگهبان و دست اندرکاران این مجموعه وظیفه سنگینی را در قبال صیانت از انقلاب و نظام اسلامی دارند.
شوراي نگهبان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در محمودآباد، حجت الاسلام کاوه، رییس نظارت و بازرسی بر انتخابات شورای نگهبان محمودآباد امروز در جمع  اعضای هیأت نظارت این شهرستان، شورای نگهبان را حافظ انقلاب و اسلام در کشور دانست و گفت: شورای نگهبان و دست اندرکاران این مجموعه وظیفه سنگینی را در قبال صیانت از انقلاب و نظام اسلامی دارند.

 

وی با بیان اهمیت شورای نگهیان در کشور گفت: طبق اصل قانون اساسی شورای نگهبان موظف به پاسداری از اسلام و قانون اساسی است و به همین دلیل این نهاد مقدس تاکنون علی رغم فشارها و توطئه ها توانسته است مقتدرانه در مقابله با هجمه ها ایستادگی کند.

 

حجت الاسلام کاوه با تقدیر از زحمات مجموعه نیروهای خدوم شبکه نظارت انتخابات شورای نگهبان گفت: برگزاری خوب و منظم انتخابات و نظارت بر روند اجرای آن حاصل دقت نظر و تلاش صادقانه مجموعه عوامل شبکه نظارت در شورای نگهبان است.

 

وی خواستار بصیرت بیشتر و دقت و رصد فعالیت های انتخاباتی شد و گفت: دشمنان با برنامه ریزی بسیار برای نفوذ در نظام اسلامی و تزلزل پایه های جمهوری اسلامی تدارک گسترده ای دیدند و به همین دلیل شبکه نظارت که متشکل از نیروهای پرتلاش متعهد به اسلام و آرمان های انقلاب است باید مانع دستیابی به نقشه های شوم آنها شود.

 

این استاد حوزه علمیه، دو انتخابات آتی را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: انصافاً امروز عزم شورای نگهبان را برای جلوگیری از نفوذ عناصر ناشایست بیشتر از گذشته می بینم و این برای بنده جای بسی خوشحالی است.

 

وی گفت: براساس اصل 99 قانون اساسی، نظارت شواری نگهبان بر انتخابات، نظارتی عام ومطلق است که شامل همه مراحل انتخابات از ابتدا تا انتهای آن می شود و اختصاص به زمان برگزاری انتخابات هم ندارد بلکه شامل تعیین زمان برگزاری، تثبیت نام نامزدها و تشخیص صلاحیت و رد و تأیید آنها و نیز انجام رأی گیری و تشخیص و اعلام صحت یا عدم و ابطال آن در همه حوزه های انتخابیه می شود.

 

حجت الاسلام کاوه افزود: با توجه به در پیش بودن انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال جاری، شورای نگهبان، هیأت های نظارت و اعضای شبکه ناظرین، مسؤولیت سنگینی همچون گذشته در امر نظارت بر انتخابات بر عهده دارند.

 

امام جمعه موقت محمودآباد خاطرنشان کرد: آمادگی لازم برای نظارت همه جانبه، جامع و کامل و استفاده از نیروهای مؤمن و آموزش دیده جهت صیانت و حفاظت از آرای مردم همیشه در صحنه شهرستان را داریم.

 

حجت الاسلام کاوه همچنین با بیان این که دیدگاه مردم برای انتخاب فردی توانا و اصلح به عنوان نماینده تعداد زیادی از مردم تغییر کرده است، گفت: تحریک احساسات مردم در  انتخابات تا حد زیای منسوخ شده است و مردم به کسی رأی می دهند که شایستگی و توانایی حل مشکلات را داشته باشد.

 

وی خاطر نشان کرد: دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان محمودآباد بدور از هر گونه وابستگی به گروه و جناح خاصی، بطور مستقل در این انتخابات جهت صیانت از آرای مردم تلاش خواهد کرد.

 

امام جمعه موقت محمودآباد در پایان با اشاره به این که  شورای نگهبان با تمام قدرت از حق و رأی مردم صیانت می کند و در مقابل هر گونه تخلفی کوتاه نخواهد آمد، تاکید کرد: به حتم شورای نگهبان همه تبلیغات و تحرکات کاندیداها را در زمینه انتخابات رصد می‌کند./950/پ202/ب1

ارسال نظرات