۲۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۲۷۵۱۵۵
آیت الله شفیعی تشریح کرد؛

حقوق مؤمنان بر یکدیگر از نگاه پیامبر اکرم

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شفیعی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) گفت: خداوند هفت حق را بر گردن مؤمنان نسبت به هم قرار داده است.
درس اخلاق آيت الله شفيعي در ماه مبارک رمضان در اهواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید علی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، سحر امروز در سلسله مباحث اخلاقی که از رادیو پخش میشود، با بیان این که در برخی مسائل، اسلام اهمیت ویژه ای نسبت به آنها کرده است، ابراز داشت: این مسائل را مؤمنان باد سرلوحه کارهای خود قرار دهند.

 

وی با اشاره به این که هر مؤمنی بر گردن مؤمن دیگر حقی دارد، اظهار داشت: زندگی انسانی زندگی حیوانی، مادی، آلوده فردی و شخصی نیست؛ انسان همیشه جزئی از جامعه است که در آن زندگی می کند و هیچ فردی از فرد دیگری مستغنی نیست.

 

استاد حوزه علمیه خوزستان با اشاره به حدیث پیامبراکرم(ص) درخصوص این که هر مؤمن زن و مردی بر گردن مؤمن دیگر از سوی خداوند 7 حق واجب قرار داده است، بیان داشت: با اجرای این حقوق همه افراد با هم مرتبط می شوند و جامعه سالم و صالح ترکیب می کند.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که هر مؤمنی باید در چشم انسان محترم باشد، ادامه داد: نگاه انسان به مؤمنان نباید حقیرانه و دست پایین باشد.

 

آیت الله شفیعی دوست داشتن و محبت در دل را دومین حق مؤمنان بر یکدیگر دانست و ابراز داشت: انسان نباید بغض، عداوت و کینه ای نسبت به مؤمن دیگر داشته باشد.

 

وی همدردی، کمک و مهربانی کردن در زمینه مالی به دیگران را از دیگر حقوق مؤمنان بر یکدیگر خواند و اظهار داشت: خیر انسان باید از نظر مالی و اداری به مؤمن برسد.

 

استاد حوزه علمیه خوزستان مؤمن باید غیبت کردن مؤمن دیگر را حرام بداند و نباید بدگویی کند بلکه باید از آن حمایت و جانب داری کند، عنوان کرد: انسان در هنگام بیماری به عیادت مؤمن برود چراکه بسیار بافضیلت است.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که در هنگام فوت مؤمن باید در تشییع جنازه او حاضر شد، عنوان کرد: پس از مرگ مؤمن جز خیر صحبت خاصی در مورد آن زده نشود و انتقاد و هجمه به او نداشته باشیم.

 

آیت الله شفیعی گفت: در روایات ذکر شده که اموات خود را به خیر و خوبی یاد کنید؛ اگر انسان به این حقوق عمل کند مؤمن حقیقی خواهد شد./9453/پ202/ب4

ارسال نظرات