۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۲
کد خبر: ۲۷۵۰۳۶
حجت الاسلام قائمی تبیین کرد؛

نقش حجاب در حمایت و حفاظت از صیانت زنان

خبرگزاری رسا ـ استاد درس اخلاق حوزه علمیه قم با اشاره به نقش حجاب در حمایت و حفاظت از صیانت زنان، گفت: یکی از راه‌های مهم برای فرهنگ سازی حجاب در جامعه، بیان کردن آثار و عواقب شوم بدحجابی است.
حجت‌الاسلام قائمي، استاد اخلاق حوزه علميه

حجت الاسلام و المسلمین علی اصغر قائمی، نویسنده و از اساتید درس اخلاق حوزه علمیه قم، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در بیان اینکه وجوب حجاب در اسلام دارای فلسفه و حکمت است، اظهار داشت: احکام و دستورات نورانی اسلام اعم از واجب و مستحب و حرام و مکروه فقط مربوط به امور اخروی نیست و بر خیلی از این احکام، همانند حجاب، آثار و برکات دنیوی نیز بار می‌شود.

 

وی ادامه داد: به عنوان مثال کسی که نماز نمی خواند در همین دنیا آرامش ندارد و یا کسی که به حجاب اهمیت نمی دهد، دچار گرفتاری در همین دنیا می شود همچنانکه شهید مطهری(ره) در کتاب «حجاب در اسلام» خود به بیان آثار و برکات حجاب، و عواقب بی حجابی در همین دنیا پرداخته است.

 

حجت الاسلام قائمی در بیان اهمیت و ارزش حجاب در جامعه، افزود: اگر زنی بدون توجه به حجاب و با آرایش از خانه بیرون بیاید افزون بر عواقب منفی که برای خودش دارد جامعه را نیز دچار گرفتاری می کند.

 

وی افزود: مثلا فرض کنید جوانی که ازدواج کرده یا در آستانه ازدواج است این زن را با این وضع ببیند وقتی به خانه برمی گردد شروع به مقایسه با همسر خود می کند و به مرور زمان، بنیان زندگی را خراب می کند.

 

استاد درس اخلاق حوزه علمیه قم، با اشاره به حدیثی از امیرمؤمنان(ع) که فرمودند چه بسا نگاهی سبب جلب حسرت می شود «رب نظرة جلبت حسرة» اظهار داشت: مردم به ویژه جوانان به این بحث در کنار بحث پوشش و حجاب اهمیت دهند، چون اگر به آمار طلاق‌ها دقت کنیم می بینیم درصد بالایی از آن ها ریشه در همین موضوع دارد.

 

وی در ادامه با اشاره به این که حجاب و پوشش، مصونیت برای خود فرد است، ابراز داشت: شما اگر طلا و جواهری داشته باشید آنها را در جعبه و صندوق دارای قفل قرار می دهید نه آنکه آن را آزاد و در معرض دستبرد قرار دهید. ما هم زن را در اسلام همچون طلا، با ارزش می دانیم به خاطر همین می گوییم زن در پوشش باشد تا از دستبرد نامحرمان در امان بماند.

 

نویسنده کتاب اصول اعتقادات خاطرنشان کرد: برای فرهنگ سازی در بحث حجاب، اول از طریق بحث های اعتقادی و این که زنان را به یاد قیامت بیاندازیم همانسان که پیامبر در معراج زنانی دید که به موی سر آویزان بودند که خطاب شد اینان زنانی هستند که در دنیا حجاب خود را رعایت نمی کردند.

 

وی در پایان عنوان کرد: راه مهم دیگر برای فرهنگ سازی حجاب در جامعه، بیان کردن آثار و عواقب شوم بدحجابی است که از آن جمله می‌توان به تهاجم فرهنگی دشمن در این زمینه و آثاری که از بدحجابی در این دنیا گریبانگیر فرد خاطی می‌شود، اشاره کرد./1330/ت302/ی 

ارسال نظرات