۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۲۷۴۴۴۵
استاد حوزه و دانشگاه:

بهترین زمان برای تهذیب نفس دوران جوانی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه‌ با بیان اینکه خداوند به جوانی که از روی اخلاص به درگاه الهی سجده می‌کند نزد فرشتگان مباهات می کند، گفت: جوانان مستجاب الدعوه هستند و بهترین دوران برای تهذیب نفس دوران جوانی است.
حجت الاسلام والمسلمين فاضل گلپايگاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام و المسلمین فاضل گلپایگانی، استاد حوزه و دانشگاه، ظهر امروز در جلسه اخلاق در جمع دانشجویان اردبیلی با بیان اینکه پایه انقلاب اسلامی ایران بر اساس معنویت شکل گرفته و در سایه رهبری عارف و به معنای حقیقی کلمه با اتکاء به خداوند متعال به پیروزی رسیده، گفت: با در نظر گرفتن همه شرایط، انقلاب ما تا به امروز با معنویت جلو رفته و توانسته جایی در این دنیای ظلمانی پیدا کرده و نور افشانی کند.

 

وی افزود: دشمنان در تلاشند تا به هر شکل ممکن حرکت رو به جلو ایران را کند کنند و برای رسیدن به این هدف به هر اقدامی دست می زنند و امروز بعد از تحمل شکست های پی در پی از راه جنگ فرهنگی و معنوی وارد شده اند. 

 

حجت الاسلام و المسلمین گلپایگانی با اشاره به وظیفه خطیر و سنگین طلاب و دانشجویان، تصریح کرد: دانشجویان و طلاب وظیفه سنگین آگاه‌سازی و مبارزه با جنگ نرم را بر عهده دارند.

 

استاد حوزه و دانشگاه  قم سرازیر شدن عرفان‏های نوظهور و کاذب را یکی از  شیوه های تضعیف ایمان و باور مردم دانست و بیان داشت: استکبار درصدد است تا با جانشین کردن عرفان‌های کاذب، پیروزی‏های پی‏‌ در ‏پی ایران اسلامی در صحنه بین‏‌المللی را از بین ببرند چرا که دشمن درصدد است تا معنویت کاذب را جایگزین معنویت راستین کند.

 

وی با اشاره به پیشرفت های چشمگیر ایران اسلامی بعد از سپری شدن 36 سال از عمر انقلاب اسلامی، افزود: بنیه‏‌های مذهبی در این مملکت تا حدی قوی است که توانسته در سال‌های پس از انقلاب اسلامی تا به امروز با طرح‏‌های مختلف و رنگارنگ دشمن مقابله کرده و استقامت کند.

 

حجت الاسلام و المسلمین گلپایگانی با اشاره به لزوم تقویت جنبه های مختلف علمی، دفاعی و سایر زمینه های کشور، تصریح کرد: اگر امروز ایران اسلامی کشور ضعیفی بود قطعا نمی‏توانست در عرصه بین المللی حرفی برای گفتن داشته باشد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه خداوند به جوانی که از روی اخلاص به درگاه الهی سجده می‌کند نزد فرشتگان مباهات می کند، گفت: جوانان مستجاب الدعوه هستند و بهترین دوران برای تهذیب نفس دوران جوانی است.

 

وی به شرایط امر به معروف و نهی از منکر نیز اشاره کرد و گفت: در دنیای امروز باید با زبان مهربانی و صمیمیت جوانان را از دام کید شیطان رها کرد.

 

حجت الاسلام و المسلمین گلپایگانی به زنده نگه داشتن لذت عبادت در این ماه خدایی تاکید کرد و بیان داشت: جوانان و دانشجویان با دقت در نگه داشتن حالات کسب شده در این ماه و مداومت بر انجام اعمال حسنه و بالابردن سرمایه تقوا، توفیق بهره مندی از فیوضات الهی تا سال آینده اهتمام داشته باشند./937/پ202/ح

ارسال نظرات