۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴
کد خبر: ۲۷۴۳۶۷
معاون دبیرخانه کانون‌های مساجد خراسان رضوی:

800 پایگاه اوقات فراغت در کانون های مساجد خراسان رضوی دایر است

خبرگزاری رسا ـ معاون دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی گفت: 800 پایگاه اوقات فراغت در راستای هدفمند کردن برنامه های تابستانی اعضای کانون های مساجد خراسان رضوی در رشته های مختلف آموزشی، فرهنگی و تفریحی دایر که از این تعداد 200 پایگاه به صورت ویژه برای برنامه های اوقات فراغت فعال هستند.
مسجد و کانون ها

حجت الاسلام رحیم ولی زاده، معاون دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی درگفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، درباره ویژگی های پایگاه های اوقات فراغت کانون های مساجد استان گفت: همه کانون هایی که در اوقات فراغت اعلام حضور کردند بر طبق اولویت اعلامی برنامه ریزی و اجرای برنامه دارند.

 

وی افزود: همه کانون ها در بخش فعالیت های گروهی و تربیتی حضور فعال دارند و ثبت مستندات اوقات فراغت در کانون الزامی است و برنامه ها باید در هردو بخش برادران و خواهران اجرا شود.

 

حجت الاسلام ولی زاده درادامه بیان ویژگی های پایگاه های اوقات فراغت اظهار کرد: کانون ها در اجرای همه برنامه ها به ویژه برنامه های اوقات فراغت از تمام ظرفیت های منطقه ای و محلی استفاده می کنند و در برنامه های اوقات فراغت استفاده از توانمندی های اعضای کانون مورد تاکید است.

 

وی با بیان این که توجه به مسائل دینی و فرائض و نماز اول وقت و ترویج عملی ارزش ها در برنامه های اوقات فراغت ضروری است، بیان داشت: کانون ها بایستی در طول اجرای برنامه ها، ظرفیت های فرهنگی و علمی و اجتماعی و اقتصادی منطقه تحت پوشش را شناسایی و ثبت و ساماندهی کند و از طرفی آراستگی ظاهر و رعایت آداب اجتماعی و اخلاقی از سوی مجریان برنامه، امری اجتناب ناپذیر است.

 

وی با بیان این که درسال 94 برنامه جامع مشکات پنج اعلام شد، افزود: برنامه مشکات روند اجرایی برنامه ای حوزه فرهنگی و هنری کانون های فرهنگی و هنری مساجد است که باید همه کانون ها در آن مشارکت داشته باشند.

 

حجت الاسلام ولی زاده درادامه به بیان شرایط و ضوابط برنامه مشکات پرداخت و اظهار کرد: اجرای ویژه برنامه های اوقات فراغت در ایام تابستان درارزیابی کانون نقش به سزائی دارد و در اجرای همه برنامه ها به ویژه در اوقات فراغت اجرای برنامه تفریحی و نشاط پایه مورد تاکید است.

 

وی با تاکید براین که انجام فعالیت های جاری کانون با هماهنگی و نظارت امام جماعت است، بیان داشت: برنامه ریزی فرهنگی فعالیت های کانون درجهت همگرایی با سایر مراکز فرهنگی و اجتماعی مستقر در مسجد مانند پایگاه مسجد، هیأت مذهبی و غیره در قالب تقویم طرح و برنامه است.

 

معاون دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی تصریح کرد: کانون هایی که توانمند شناخته شوند، در سایر برنامه های متمرکز دبیرخانه مشارکت داده خواهند شد.

 

وی با بیان این که برنامه های ترویجی در بخش قرآن و معارف برای همه کانون ها الزامی است، بیان داشت: روند کلی اجرایی برنامه سال 94، گروه محور و با رویکرد تربیتی خواهد بود وحمایت از کانون ها با توجه به عملکرد و فعالیت های ابلاغی و ابتکاری و ارسال مستندات در زمان مقرر انجام می شود.

 

معاون دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی گفت: 800 پایگاه اوقات فراغت در راستای هدفمند کردن برنامه های تابستانی اعضای کانون های مساجد خراسان رضوی در رشته های مختلف آموزشی، فرهنگی و تفریحی دایر که از این تعداد 200 پایگاه به صورت ویژه برای برنامه های اوقات فراغت فعال هستند./934/ت302/ب4

ارسال نظرات