۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۴
کد خبر: ۲۷۴۲۹۸
حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

ایمان راسخ به خدای متعال تنها راه رستگاری و سعادت انسان است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، ایمان راسخ به خدای متعال را تنها راه رستگاری و سعادت انسان مؤمن دانست و گفت: هر کس که به دین خدا عمل نکند، به یقین هلاک خواهد شد و باید منتظر جهنم و عذاب الهی باشد.
حجت الاسلام و المسلمين نکونام ، نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري و امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، شامگاه یک شنبه، 21 تیرماه، در ضیافت افطاری رهبر معظم انقلاب اسلامی به مردم این استان، با شکرگذاری و سپاس به درگاه خداوند متعال به سبب درک یک ماه رمضان دیگر و بهره‌مندی از برکات آن، اظهار داشت: ماه رمضان که ماه رحمت، مغفرت الهی و ماه توبه است با همه برکات و ادعیه و اعمال خود زمینه ساز توجه و تضرع بیشتر انسان به خداوند متعال است که همه باید از این روزهای پایانی این فرصت بزرگ و استثنایی بیشترین بهره را ببریم.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، به یاد خدا بودن و طلب مغفرت و بخشش به درگاه خدای متعال داشتن را از ضرورت‌ها و وظایف انسان مؤمن در ماه مبارک رمضان دانست و تصریح کرد: یکی از دعاهای هر شب ما در ماه مبارک رمضان باید طلب آمرزش و بخشش به درگاه خدای متعال باشد و تا زمانی که این مطالبه و خواسته هم وجود نداشته باشد، هیچ چیز نصیب انسان نخواهد شد.

 

امام جمعه شهرکرد، ماه مبارک رمضان را ماه آمرزش، مغفرت، روشن و شفاف شدن دل و درون از ظلمت‌ها و ناپاکی‌ها خواند و گفت: بترستم و به جد نگران باشیم که ماه مبارک رمضان بگذرد و هنوز دل و جان مان از آلودگی‌ها پاک نشده باشیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، ایمان راسخ به خدای متعال را تنها راه رستگاری و سعادت انسان مؤمن دانست و گفت: هر کس که به دین خدا عمل نکند، به یقین هلاک خواهد شد و باید منتظر جهنم و عذاب الهی باشد.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری در همین زمینه به بیان نشانه‌ها و ویژگی‌های انسان مؤمن پرداخت و تصریح کرد: خاضع و خاشع بودن در نماز، دوری جُستن از کارهای بیهوده و کسب روزی حلال و پاکیزه از ویژگی‌های انسان مؤمن است که در آیات قرآن مستمر به آن‌ها اشاره شده است.

 

این مقام مسؤول، رستگاری و سعادت را در سایه نماز خاشعانه و خاضعانه خواندن به درگاه الهی دانست و افزود: نماز از روی غفلت، بی‌خبری و تسامح و تساهل خواندن هیچ گونه اثری در رستگاری انسان نخواهد داشت.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: مؤمن واقعی از سخن، نگاه، شنیدن، سفر و تمام امور بیهوده پرهیز می‌کند چرا که مؤمن حکیم است و تمام امور خودش را با حساب و کتاب انجام می دهد.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر این که مؤمن در کسب روزی از حرام خدا پرهیز و در کسب حلال الهی کوشا است، افزود: مال حرام تنها آن مالی نیست که انسان از راه دزدی و زورگویی در حق دیگران به دست آورد بلکه مالی که خمس و زکات آن داده نشود و پاکیزه نشود نیز روزی حرام است.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در پایان با تأکید بر این که این همگان در این محفل میهمان سفره ضیافت افطاری رهبر معظم انقلاب هستیم، افزود: یکی از ویژگی بسیار ارزشمند رهبر معظم انقلاب توجه و عنایت ویژه ایشان به گسترده بودن سفرهای افطاری ساده است چرا که در سایه این اجتماعات دل ها به هم نزدیک تر خواهد شد ومهر و محبت در جامعه افزایش می یابد./9457/پ202/ب4

ارسال نظرات