۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۲۷۴۱۸۱
مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان:

خانواده مهم‌ترین رکن ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان، خانواده را مهم‌ترین رکن ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه دانست و گفت: ناهنجاری‌های بدحجابی و بی‌عفتی به عنوان یک آسیب فرهنگی ریشه در تحولات دو دهه گذشته دارد که تصمیم‌های غلط، رفتاری‌های غیر مدبرانه و سیاست‌های غیر اصولی و غیر ارزشی به یقین در رشد این آسیب اجتماعی بی‌تاثیر نبوده است.
مدير کل تبليغات اسلامي گلستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت الاسلام نورالله ولی نژاد، مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان امروز در جمع بانوان فعال فرهنگی استان، توسعه فرهنگ حجاب و عفاف را منوط به توسعه فرهنگی جامعه دانست و تصریح کرد: باید فعالیت های فرهنگی با موضوع حجاب مورد توجه قرار گیرد و با ابزار های مختلف در جهت توسعه و ترویج آن تلاش شود.

 

وی رسالت عظیم زنان مسلمان به ویژه زنان ایرانی را، ترویج و اشاعه ارزش های والای اسلامی و نهادینه ساختن فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه عنوان کرد و گفت: از نظر اسلام زن تضمین‌کننده زندگی بهشتی خانواده است و به همین دلیل عفاف و حجاب برای زن بسیار مهم است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان با تأکید بر برنامه‌ریزی اصولی در برطرف کردن چالش‌های عفاف و حجاب در جامعه، گفت: هر فعالیت مثبتی که در امور فرهنگی انجام شود نتایج ارزشمندی خواهد داشت.

 

وی بد حجابی را مشکلی مهم در جامعه اسلامی دانست و با بیان این که متأسفانه ورود مد های غربی هر روز براین مشکل می افزاید، تصریح کرد: جامعه ما در چنین شرایطی نیازمند ارائه الگویی فاطمی در عرصه عفاف و حجاب است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان با تأکید براین که معضل بدحجابی را نمی توان با صدور بخشنامه حل کرد، گفت: راه علاج این ناهنجاری اجتماعی سیاست گذاری مناسب با بهره گیری از الگوهای اسلامی است و در غیر این صورت این مسأله برطرف نخواهد شد.

 

حجت الاسلام ولی نژاد با بیان این که متولیان ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه از برنامه های روتین و روزمره در این عرصه باید خود داری کنند، تصریح کرد: متأسفانه علیرغم شعارهای مطرح شده در این خصوص هنوز در عرصه عفاف و حجاب یک سیاست گذاری و برنامه ریزی مشخص و تعریف شده ای صورت نگرفته است.

 

وی شناخت مسائل هویتی را راهکار ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه دانست و بیان داشت: اگر انسان به جایگاه ویژه خود در نزد خداوند پی ببرد به یقین پذیرش این حکم برای او بسیار آسان خواهد بود.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان، رعایت عفاف و حجاب را تضمین کننده سلامت جامعه دانست و گفت: توجه به این فریضه مهم سبب حفاظت از ارزش وجودی زنان در جامعه می‌شود، همه باید توان خود را در جهت نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه به کار گیرند.

 

حجت الاسلام ولی نژاد خانواده را مهم‌ترین رکن ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه دانست و ادامه داد: ناهنجاری‌های بدحجابی و بی‌عفتی به عنوان یک آسیب فرهنگی ریشه در تحولات دو دهه گذشته دارد که تصمیم‌های غلط، رفتاری‌های غیر مدبرانه و سیاست‌های غیر اصولی و غیر ارزشی به یقین در رشد این آسیب اجتماعی بی‌تاثیر نبوده است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان این که نهادینه‌سازی فرهنگ حجاب و عفاف به عنوان یکی از ضرورت‌های باورهای دینی نیازمند برنامه‌ریزی صحیح در سه حوزه فرد، خانواده و جامعه است، گفت: نقش جامعه اسلام در ایجاد و ترویج این باور انکارناپذیر بوده و در نگاهی عمیق‌تر، ضروری و اساسی است.

 

حجت الاسلام ولی نژاد یکی از مهم‌ترین آموزه های دینی را، بحث رعایت حریم عفاف و حجاب در جامعه عنوان و خاطرنشان کرد: امروز همه مسؤولان باید خود را موظف به ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه بدانند.

 

وی با بیان این که متولیان ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه از برنامه‌های روتین و روزمره در این عرصه باید خود‌داری کنند، تصریح کرد: متأسفانه با وجود گذشت سه دهه از عمر این انقلاب بزرگ هنوز در عرصه عفاف و حجاب یک سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی مشخص و تعریف شده ای صورت نگرفته است./950/پ202/ب1

ارسال نظرات