۱۸ تير ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۸
کد خبر: ۲۷۳۲۰۱

چند خبر کوتاه از غرب کشور

خبرگزاری رسا ـ دیدار با خانواده شهید ابری فام، حضور بیش از 450 مبلغه بومی در استان کرمانشاه و اعزام دو کاروان به عتبات عالیات برخی از اخبار کوتاه غرب کشور است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، شامگاه گذشته طلاب و روحانیان حوزه علمبه امام خمینی (ره) استان کرمانشاه با خانواده شهید والامقام مهدی ابری فام دیدار کردند.


حجت الاسلام سید مهدی موسوی، مدرس حوزه علمیه عنوان داشت: شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس حق بزرگی بر گردن انقلاب و اسلام دارند، مهم ترین وظیفه در قبال ایثار این عزیزان ادامه دادن راه آن ها و پشتیبانی از ولایت فقیه است.


حجت الاسلام موسوی خاطر نشان کرد: باید به دو نعمت امنیت و آرامش که هم اکنون در اختیار ما است بسیار توجه کنیم و بدانیم که این دو نعمت به برکت مجاهدت و فداکاری شهدا حاصل شده است.


وی در پایان شهیدان را قهرمانان و دلاوران این ملت خواند و تصریح کرد: قطعا شهدا از جایگاه و برجستگی والایی برخوردار هستند و امید است که بتوانیم ارزش های انقلاب و اسلام را حفظ کنیم.

 

حضور بیش از 450 مبلغه بومی در استان کرمانشاه

 

افسانه تیرانداز، کارشناس امور فرهنگی بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه،از حضور خواهران مبلغه در حسینیه ها و مساجد استان خبر داد و عنوان داشت: قبل از آغاز ماه مبارک رمضان جلسات متعددی جهت نظارت بر اجرای منظم برنامه های لیالی قدر تشکیل شد.

 

وی ادامه داد: از اهم برنامه های لیالی قدر می توان به برگزاری جلسات سخنرانی، ختم قرآن و ادعیه، تشریح احکام و برنامه های شب های قدر و... اشاره کرد.

 

تیرانداز در ادامه با اشاره به لزوم ایجاد فضایی آرام و امن جهت حضور بانوان در مساجد و حسینیه ها، خاطرنشان کرد: باید در این ایام، بانوان دغدغه ای از نظر حضور در مساجد و ایجاد امنیت نداشته باشند و بتوانند با آرامش خاطر، به انجام اعمال ماه مبارک رمضان بپردازند.

 

کارشناس امور فرهنگی بانوان اداره تبلیغات اسلامی کرمانشاه از حضور مبلغان خواهردر هیأت های مذهبی، حسینیه ها، مساجد و هیأت های خانگی خبر داد و تصریح کرد: هیأت های خانگی در محیطی مجزا از منازل که بصورت حسینیه بوده برگزار می شوند و این مکان ها باید ویژگی های خاصی را داشته باشند تا مورد تأیید قرار گیرند.

 

وی افزود: جلساتی به صورت مشترک با ستاد امر به معروف و نهی از منکر برگزار شده است و نظارت مستمر بر هیأت های مذهبی و خانگی و مراسمات لیالی قدر در دستور کار قرار گرفته است.

 

این مسؤول درباره حضور خواهران سخنران در مراسمات لیالی قدر، تصریح کرد: خوهران مبلغه بومی که در فن سخنوری تبحر داشته و به احکام و مسائل دینی مسلط هستند در جلساتی که مختص خواهران برگزار می شود، حضور می یابند و به سخنرانی و شرح اعمال مستحب شب های قدر می پردازند و در این راستا در هر هیأت دو تا سه مبلغ حضور دارند.

 

تیرانداز، جوان گرایی را لازمه پیشرفت و ترقی بیشتر مبلغان ذکر کرد و ادامه داد: در حال حاضر بیش از 450 مبلغه بومی در استان حضور دارند که بیش از 200 نفر آن ها در فن سخنوری با استعداد بوده و می توانند به غنی سازی مراسمات مذهبی کمک شایانی کنند، با ورود مبلغان جوان می توان هیأت های مذهبی نیمه فعال را فعال تر کرد و به هیأت های فعال نیز کمک کرد.

 

کارشناس امور فرهنگی بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی از اجرای برنامه های ویژه مختص کودکان در این ایام خبر داد و یادآور شد: در هیأت های مذهبی سعی بر این است که کودکان و نوجوانان را با احکام و مسائل دین بیشتر آشنا کرد و زمینه انس آن ها با اهل بیت علیهم السلام را فراهم آورد.

 

وی در پایان ابراز کرد: بر این اساس تلاش بر این است که در کنار برگزاری مناجات و ادعیه برای مادران، فرزندان آن ها نیز با اجرای برنامه های ویژه، با سیره اهل بیت آشنایی پیدا کرده و مأنوس شوند.


اعزام دو کاروان به عتبات عالیات

 

رضا نجفیان، مدیر سازمان حج و زیارت استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، از اعزام دو کاروان به عتبات عالیات خبر داد و عنوان داشت: در ایام مبارک رمضان و لیالی قدر دو کاروان 40 نفره، به زیارت عتبات عالیات مشرف می شوند.

 

وی زمان اعزام کاروان ها را 16 و 19 تیر ماه عنوان کرد و افزود: این کاروان ها به مدت هفت روز به عتبات عالیات اعزام شده و شب های مبارک قدر، در جوار بارگاه مطهر حضرت امیرالمؤمنین (ع) و امام حسین (ع)، به کسب فیض از درگاه خداوند متعال نائل می شوند.

 

نجفیان در ادامه با اشاره به نحوه ثبت نام زائران یادآور شد: متقاضیان می توانند جهت ثبت نام به دو صورت حضوری با مراجعه به دفاتر حج و زیارت و غیر حضوری با مراجعه به سایت سازمان حج و زیارت ثبت نام کنند.

 

وی با اشاره به برکات ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: استقبال زائران از این سفر معنوی خوب بوده و اکثر آن ها به اعزام در شب های مبارک قدر تمایل دارند.

 

مدیر سازمان حج و زیارت خاطرنشان کرد: اعزام های هفت روزه قرعه کشی نداشته و افرادی که ثبت نام کنند به عتبات عالیات اعزام می شوند.

 

این مسؤول تصریح کرد: کاروان های اعزامی از استان کرمانشاه همراه با کاروان های دیگر مناطق کشور از طریق مرز مهران اعزام می شوند./857/پ203/ح

ارسال نظرات